تکین هاست

وبلاگ رسمی شرکت تکین هاست

تکین هاست

وبلاگ رسمی شرکت تکین هاست

وبلاگ رسمی شرکت تکین هاست

پیوندها
  • ۰
  • ۰

پیشنیاز راه اندازی وب سایت هاست و دامین می باشد. دامین همان نام اینترنتی وب سایت است که آن را در اختیار مشتریان یا بازدیدکنندگان خود می گذارید. برای مثال takinhost.com یک دامین اینترنتی است. دامنه از دو قسمت نام دامنه  و پسوند دامنه تشکیل شده است. نام دامنه همان نام تجاری یا انتخابی شما می باشد. مانند netaram . قسمت بعدی آن نیز پسوند دامنه است ، برای مثال .com یا .ir . این امکان وجود دارد که همزمان چند پسوند دامنه خریداری کرد و آن را به هاست اضافه کرد تا از هر چند دامنه وب سایت اصلی باز شود. دامنه تنها یک آدرس است و بدون خرید هاست امکان استفاده آن به عنوان یک سایت وجود ندارد. البته امکان اتصال دامنه به سرویس های وبلاگ بدون خرید هاست وجود دارد اما محدودیت های وبلاگ بسیار زیاد و همچنین امکانات آن بسیار محدود می باشد که معمولا در آنها تبلیغات اجباری نیز وجود دارد. هاست همان فضا سایت است ، در هاست می توانید مطالب ، عکس ها ، فایل ها ، آهنگ ها و غیره را آپلود کنید و سپس از آنها در وب سایت خود استفاده کنید. در واقع هاست درست مانند یک درایو کامپیوتر با ظرفیت مشخص می باشد که تمام فایل های سایت شما در هاست آپلود می شود. بنابراین بدون خرید هاست و دامین نمی توان یک سایت داشت و لازمه داشتن یک وب سایت خرید این دو مورد می باشد.

انواع هاست و دامین

قبل از خرید هاست و دامین لازم است برخی نکات را رعایت کنید تا در آینده نیاز به تغییر سرویس های خود نداشته باشید. از نکاتی که باید در انتخاب هاست رعایت شود نوع سیستم عامل سرور هاست و موقعیت سرور می باشد ، در مورد تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز باید این نکته را یادآوری کنیم که سیستم عامل سرور هیچ ارتباطی به سیستم عامل فعلی کامپیوتر ندارد ، هاست لینوکس برای افراد تازه کار بسیار بهتر از هاست ویندوز است. چراکه در حال حاضر بسیاری از سایت ها از هاست لینوکس استفاده می کنند ، معمولا هاست لینوکس برای کاربران بسیار محبوب تر می باشد چراکه کنترل پنل های قدرتمندی مانند سی پنل و دایرکت ادمین برای آن طراحی شده است ، سیستم های مدیریت محتوا فارسی مانند وردپرس و جوملا برای هاست لینوکس بهینه شده اند ، کار با این سیستم ها معمولا نیازی به دانش فنی و کدنویسی ندارند و بسیاری از افراد پس از چند ساعت کار با این سیستم ها به راحتی می توانند وب سایت خود را مدیریت کنند.

انتخاب موقعیت هاست

منظور از موقعیت هاست ، موقعیت جغرافیایی سرور سایت می باشد ، ایران ، فرانسه ، آلمان و آمریکا جزو کشور های محبوب برای خرید هاست برای کاربران می باشند ، به طور کلی هرچه سرور سایت به کاربران بازدید کننده نزدیک تر باشد سرعت بارگذاری وب سایت برای کاربران بیشتر است ، بنابراین سرویس داخل کشور ، بالاترین سرعت برای کاربران ایرانی را خواهد داشت.

  • ۹۶/۰۵/۲۱
  • Sajjad Rezaei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی