تکین هاست

وبلاگ رسمی شرکت تکین هاست

تکین هاست

وبلاگ رسمی شرکت تکین هاست

وبلاگ رسمی شرکت تکین هاست

پیوندها

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چه نوع کسب و کارهایی استارتاپ هستند؟

 

بسیار پیش آمده که در دیجیاتو از خرید و فروش های میلیون دلاری در بین شرکت های دنیای تکنولوژی خبر داده ایم. سرویس های بسیاری در سراسر جهان با ایده هایی ناب به وجود می آیند و در مدتی کوتاه موفق می شوند مسیری صد ساله را در یک شب طی نمایند.

موفقیت این شرکت های نو پا توجه دیگر افراد را نیز به مفهوم «استارت آپ» جلب کرده است. این روز ها مقالات بسیاری در رابطه با چگونگی راه اندازی یک استارت آپ موفق در سطح اینترنت منتشر می شوند و کاربران بسیاری رؤیاهای خود را در راه اندازی استارت آپی متفاوت جستجو می کنند.

«استارت آپ» چند سالی می شود که در ایران نیز رونق پیدا کرده است. برگزاری رویداد های مختلف و گردهمایی های متعدد در طول سال های گذشته کمک کرده تا همزمان با دیگر کشور ها، کاربران ایرانی نیز در تب و تاب استارت آپ راه انداختن قرار بگیرند.

داشتن یک استارت آپ آنقدر جذاب است که بسیاری از ما حاضر هستیم هم اکنون از کار خود استعفا دهیم و به سمت راه اندازی کسب و کار خود روانه شویم. اما آیا قبل از انجام این کار، به عواقب آن فکر کرده ایم؟ آیا به اندازه کافی نسبت به مفهوم استارت آپ آشنایی داریم؟

حمیدرضا احمدی، دبیر کانون کارآفرینی و یکی برگزار کنندگان رویداد استارت آپ ویکند در ایران، معتقد است که کاربران هنوز به درک درستی از مفهوم «استارت آپ» دست نیافته اند و بیشتر درگیر و دار تب و تاب جهانی آن هستند.

آقای احمدی بر همین اساس دست به قلم شده و تصمیم گرفته تا تعریف خود از استارت آپ را ارائه دهد. در ادامه مطلب مقاله ای که ایشان برای دیجیاتو ارسال کرده اند را می توانید مطالعه کنید.

 


 

یکی از بزرگترین اشتباهات کانون کارآفرینی ایران و بقیه فعالان حوزه استارتاپ‌ها، این بوده‌ است که کمتر در مورد معنی یک کسب و کار استارتاپی بحث و گفتگو کردیم و بسیار زیاد به معرفی استارتاپ ویکند، رویدادها و دورهمی‌های مختلف توجه کردیم. نتیجه‌اش هم این شده‌ است که یک گروه «استارتاپ» را با «استارتاپ ویکند» اشتباه می‌گیرند، و گروهی هم هستند که استارت آپ ها را یک جور مد روز می‌پندارند و به ارزش‌هایی که شروع کردن یک استارتاپ می‌تواند برایشان داشته باشد باور ندارند.

این بحث را باید خیلی وقت پیش شروع می‌کردیم ولی به قولی جلوی ضرر رو از هر جا بگیری منفعت است. در ادامه 3 تعریف از یک استارت آپ آمده است که از منابع مختلف و تجربه شخصی به دست آمده اند. البته خیلی از جوانب کارآفرینی شهودی است و از طریق تعاریف و روش‌های بی‌شمار دیگری نیز می‌توان یک استارتاپ را تشریح کرد.

تعریف خیلی ساده یک استارتاپ: استارتاپ یک کسب و کاری است که قسمتی از آن مبتنی بر فناوری است. هر کسب و کار که بر پایه فناوری است، لزوما استارتاپ نیست، ولی همه استارتاپ‌ها به طرزی از وب، موبایل، اینترنت و تکنولوژی های جدید استفاده می‌کنند تا رشد بالایی داشته باشند و به تعداد کاربران بالایی برسند.

 

1
 

 

اگر هیچ علاقه‌ای به استارتاپ‌ها ندارید و تا صد سال دیگر هم نمی‌خواهید یک استارتاپ راه اندازی کنید، همین توضیح برای شما کافی است. توضیحات بهتر و دقیقتری هم هست که در ادامه خواهد آمد ولی همین توضیح کار شما را راه می‌اندازد. همانطور هم که می‌بینید، استارتاپ ها چیز عجیب غریبی نیستند که بعد از مدتی از «مد» بیافتند.

تنها وقتی حباب استارتاپ ها خواهد ترکید که چه در ایران، چه در سیلیکون ولی، مشتری‌ها از استفاده از تکنولوژی خسته بشوند. مثلا اگر یکی از مشتریان ثابت آمازون با خودش فکر کند که، نه خرید از طریق سایت آمازون همچین هم خوب نیست و ترجیح بدهد سوار ماشین شده، در ترافیک بشیند و به یک فروشگاه فیزیکی رفته و لپ تاپ جدیدش را حضوری با پول نقد بخرد. در آن حالت، احتمال سقوط استارتاپ ها بسیار بالا خواهد بود. در غیر این صورت به از مد افتادن این کلمه امیدوار نباشید.

 توضیح قدری پیچیده تر یک استارتاپ: در کنار رشد سریع و نسبتا ارزان، امکانی که نرم افزار و فناوری به این کسب و کارها می دهد Scalabity است، که مقیاس پذیری یا گسترش پذیری ترجمه شده است. مقیاس پذیری یکی از مهمترین شرط‌های یک استارتاپ است که توضیح آن کمی سخت و به شرح زیر است:

نا متناسب بودن رشد بالای یک کسب و کار، نسبت به هزینه‌های آن، مقیاس پذیری نام دارد.

آنچه گفته شده به چه معنی است؟ یعنی اگر به فرض درآمد کسب و کار شما نسبت به سال گذشته 10 برابر شده باشد ولی هزینه هایتان ثابت مانده باشد، احتمالا به مقیاس پذیری رسیده اید.یا برعکس، اگر به فرض با 2 برابر شدن درآمد کسب و کار شما، هزینه‌هایتان نیز 2 برابر شود، این کسب و کار مقیاس پذیر نیست (حداقل در آن مقطع). توجه داشته باشید مقیاس پذیر بودن یا نبود ربطی به موفقیت کسب و کار شما ندارد و در حالت دوم سود شما نیز قاعدتا 2 برابر شده و کسب و کارتان رو به رشد و پیشرفت است. ولی مقیاس پذیر نیست.

 

2
 
3
 

 

کسب و کارهایی که مقیاس پذیر نیستند، معمولا خیلی زود به سقف میخورد. رستوران سر کوچه شما فقط ظرفیت پذیرایی از 100 نفر را دارد. اگر آن رستوران بخواهد درآمد روزانه خود را 2 برابر کند، باید یک شعبه دیگر با آشپز، میز و صندلی و گارسون جدید بزند که هزینه هایش نیز 2 برابر میشود. ولی استارتاپی مانند اینستاگرام را در نظر بگیرید که از صفر تا 30 میلیون کاربر را در 24 ماه طی کرد، ارزش یک میلیادر دلاری را از فیسبوک گرفت، ولی کلا 13 تا کارمند بیشتر نداشت. هزینه های اینستاگرام نسبت به رشد و تعداد کاربرانش بسیار ناچیز بود. یا استارتاپ واتس اپ، که 450 میلیون کاربر جذب کرده بود، به قیمت 13 میلیادر دلار فروخته شد و 50 تا کارمند بیشتر نداشت. این شرکت‌ها مقیاس پذیر‌ اند، و دقیقا ارزش بالای آنها هم بخاطر مقیاس پذیری آنها است.

 

4
 

 

نرم افزار، وب، موبایل، تکنولوژی‌های جدید خیلی می‌توانند به مقیاس پذیری کسب و کار شما کمک کنند. چون یک سایت می‌تواند در ماه اول  به 10 نفر سرویس دهد، همان سایت با سرور های قوی‌تر (که قیمت ناچیزی دارند) می‌تواند ماه بعد همان سرویس را به 10 میلیون نفر عرضه کند.

پس استارتاپ‌ها کسب و کارهایی هستند که رشد بالایی دارند و (معمولا از طریق نرم افزار و فناوری) میخواهند به مقیاس پذیری برسند.

توضیح پیچیده‌تر: حالا شاید با خودتان بگویید که چه خوب، اگر می‌شود سرویس با ارزشی ارائه کرد که با هزینه‌های ناچیز میلیون‌ها کاربر داشته باشد، چرا همه استارتاپ نمی زنند؟

چون در حال حاضر هیچ فرمول ثابتی برای راه اندازی و رشد یک سرویس استارتاپی وجود ندارد. هیچ کس نمی‌تواند به شما بگوید که اگر فلان کار را شروع کنید و کیفیت محصولتان خوب باشد، بی شک در ظرف 3 یا 4 سال می‌توانید مثل زاکربرگ دنیا را بگیرید و میلیادر شوید.

همه استارتاپ‌ها در حال جستجو برای پیدا کردن مدل تجاری ای هستند که 1) مقیاس پذیر باشد و 2) مشتریان زیادی جذب آن شود. ترکیب این 2 مورد باعث می‌شود که خیلی از استارتاپ‌ ها شکست بخورند. آمار جهانی می‌گوید که از هر 100 استارتاپ 90  تا از آنها شکست می‌خورند، و از 10 تای باقی مانده فقط شاید یکی از آن‌ها به موفقیت استارتاپ‌ های معروفی مثل آمازون و فیسبوک و گوگل برسند. اکثر استارتاپ ها هیچ وقت نمی‌توانند مشتریان زیادی را جذب کنند.

 

5
 

 

احتمال بالای شکست باعث شده است که استارتاپ‌ ها به روش‌های چابک و ناب، بیشتر و بیشتر رو بیاورند. بجای اینکه از روز اول شرکتی ثبت کنند و سر سهم شراکت با هم دعوا کنند، یک گروه موقت تشکیل میدهند که از طریق آزمون و خطا، راه‌های مختلفی را امتحان کند. بجای اینکه 6 ماه درب اتاق خود را ببندند و کد بزنند، در ظرف 6 روز یک محصول اولیه ای به تعدادی مشتری عرضه میکنند تا ارزش‌های محصول خود را با توجه به بازخورد مشتریان بسنجند. بجای اینکه طرح تجاری 100 صفحه‌ای تالیف کنند و سعی کنند پنج سال آینده را پیش بینی کنند، در 10 ساعت مدل تجاری خود را بر روی بوم کسب و کار پیاده می کنند و قدم به قدم با مصاحبه با مشتریان اولیه خود، به اعتبارسنجی فرضیات کسب و کارشان می پردازند. استارتاپ‌ها لازم است با برداشتن قدم‌های کوچک‌تر، حساب شده‌تر و با ریسک پایین‌تر جلو بروند.

پس تعریف آکادمیک یک استارتاپ می‌شود:

یک سازمان موقت که در جستجوی یک مدل تجاری مقیاس پذیر و پایدار است.

ولی خوب این تعریف هم کاملا تمام زوایا و شرایط یک استارتاپ را توضیح نمی‌دهد. استارتاپ‌ها مثل شطرنج می‌مانند، قواعد بازی را می‌توان در چند دقیقه یاد گرفت ولی حرفه‌ای شدن، پیش‌بینی نیازهای بازار آینده، و ضریب موفقیت بالا، سال‌ها تمرین لازم دارد.

دلیلی که شور و شوق زیادی در ایران پیرامون مباحث استارتاپی است، جمعیت بالا، تحصیل کرده و جوان، به علاوه نفوذ اینترنتی بالای این کشور نسبت به کشورهای منطقه است. همچنین به دلیل راه اندازی 3G توسط اوپراتورهای نسل اول و دوم و رشد بسیار بالای استفاده از تلفن‌های هوشمند، فضای مانور و گسترش بالایی در اختیار کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک و استارتاپ ها قرار گرفته است. امیدواریم موفقیت آنها باعث انگیزه بیشتر در نسل بعدی از کارآفرینانی شود که صرفا به کارمندی و یا داشتن یک کسب و کار کوچک قانع نیستند.

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

تعریف استارت آپ چیست؟

تعریف استارت آپ یا کسب و کار نوپا چیست؟

استارت آپ (به انگلیسی: Startup یا Start-up) را به فارسی به شرکت نوپا ترجمه کرده‌اند.

اگر چه در تعریف استارت آپ بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از استارت آپ ها در سالهای اخیر، حول این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف استارت آپ به این مسئله هم اشاره می‌شود که استارت آپ باید در حوزه فن آوری‌های نوین فعال باشد.

البته ما در متمم، بر اساس ادبیات اصلی مدیریت – و نه معنای رواج یافته – هر نوع فعالیت نوپا را استارت آپ در نظر می‌گیریم.

در اینجا چند تعریف استارت آپ را با هم مرور می‌کنیم:

تعریف استارت آپ به عنوان یک واژه انگلیسی در دیکشنری وبستر

استارت آپ یک کسب و کار جدید است (A New Business) 

تعریف استارت آپ توسط مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا (USSBA)

کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد. 

تعریف استارت آپ توسط استیو بلنک

سازمانی که در جستجوی یک مدل کسب و کار که قابل تکرار و مقیاس پذیر باشد شکل گرفته است. 

تعریف استارت آپ توسط 

استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است.

تعریف استارت آپ در متمم چیست؟

ما در متمم وقتی از واژه کسب و کار نوپا یا استارت آپ استفاده می‌کنیم، ویژگی‌های زیر را مد نظر داریم:

 کسب و کاری که قصد دارد ارزش آفرین باشد.

 کسب و کاری که پایداری برای اعضای آن دغدغه است و فرصت جو است اما فرصت طلب نیست.

 کسب و کاری که الزاماً مقیاس پذیر نیست. اگر چه طبیعتاً مقیاس پذیری برای آن مزیت و مطلوب است. پس اگر مادر یک خانواده کسب و کاری نوپایی ایجاد کند که فقط هزینه ماهیانه آنها را تامین کند و هرگز بزرگ نشود، همین که پایدار باشد، از نظر متمم یک استارت آپ است.

 کسب و کاری که ممکن است مبتنی بر تکنولوژی های نوین باشد یا نباشد.

 کسب و کاری که هنوز در شرایط ابهام است و دوران نوزادی و کودکی خود را طی می‌کند.

بنابراین، اگر شکل‌های خاصی از کسب و کار نوپا مد نظر ما باشد، آن را با صفات مربوطه ذکر خواهیم کرد. مثلاً ممکن است چنین اصطلاحاتی را به کار ببریم:

  • کسب و کار نوپا مبتنی بر تکنولوژی های نوین
  • استارت آپ مبتنی بر فن آوری اطلاعات
  • کسب و کار نوپای خانگی
  • کسب و کارهای نوپای آینده نگر
  • کسب و کارهای نوپای ایجادکننده تحول در بازار (Disruptive)
  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

نحوه انتخاب یک یو پی اس (UPS) برای رایانه شما 
یک نوار قدرت ارزان ممکن است از تجهیزات محافظت کند، اما هیچ وقت برای خاتمه دادن به برق و سیستم شما سقوط متوقف نمی شود. برای این، شما یک پشتیبان باتری خواهید داشت که همچنین به عنوان یک یو پی اس (یا UPS) شناخته می شود.
یو پی اس چیست؟
از دست دادن ناگهانی برق و قدرت موجب می شود دو دلیل اصلی آسیب به کامپیوتر و دیگر الکترونیک حساس شود. حتی نوارهای ارزان قیمت کارهای خوبی انجام می دهند که در برابر ضربه های برق محافظت می کنند اما هیچ گونه حفاظتی در برابر قطره در خطوط ولتاژ، ولتاژ خازنی، قطع برق و سایر مسائل مربوط به تامین برق وجود ندارد.
برای محافظت از کامپیوتر شما در برابر وقفه های برق، شما نیاز به پشتیبان گیری باتری دارید. واحد های یو پی اس مانند نوار های قدرت هستند که دارای یک باتری بزرگ هستند و یک بافر در برابر وقفه های منبع تغذیه ایجاد می کنند. این بافر می تواند از چند دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر بسته به اندازه واحد باشد.
یک راه ساده برای فکر کردن درباره یک یک واحد یو پی اس این است که در مورد کار بر روی لپ تاپ فکر کنید. شما در منزل هستید، لپ تاپ شما به یک نوار محافظت ضروری مناسب متصل است، و شما مشغول تهیه برخی گزارش ها برای کار است. طوفان تابستان قدرت را از دست می دهد. اگرچه چراغ ها خاموش می شوند، کار شما در کامپیوتر نوت بوک بدون وقفه ادامه می یابد زیرا نوت بوک به طور یکپارچه به برق باتری تبدیل می شود زمانی که جریان برق از سیم برق ناپدید می شود. شما هم اکنون زمان زیادی برای صرفه جویی در کار خود دارید و به طرز وحشیانه دستگاه خود را خاموش کرده اید.
رایانه های رومیزی، با این حال، باتری های ساخته شده را ندارند، مانند لپ تاپ ها. اگر در هنگام قطع برق از روی دسکتاپ کار کرده باشید، سیستم به فوری متوقف می شود. شما نه تنها کار خود را از دست می دهید، بلکه این فرآیند باعث ایجاد تنش غیر ضروری بر روی دستگاه شما می شود. در تمام سالهای کار با کامپیوترها، اکثریت ناتوانی سخت افزاری را می توان مستقیما به اجزای سخت افزاری سخت افزاری در هنگام بستن و فرآیند راه اندازی (خصوصا در صورت وقوع برق یا خاموشی درگیر) مرتبط می شود.
یک واحد یو پی اس، حداقل با یک واحد بسیار کوچک، یک پنجره زمانی فراهم می کند که کامپیوتر شما می تواند به صورت زیبایی بسته شود یا به حالت خواب زمستانی ارسال شود و پس از قطع برق و یا وضعیت دیگر برق برداشته شود. اگر وضعیت در حالی که دستگاه یو پی اس باقی مانده باقی مانده باقی مانده است، شما می توانید بدون وقفه از طریق طوفان کار کنید. حتی اگر شما درست نشستن در مقابل کامپیوتر نشسته باشید، بسیاری از واحد های UPS با نرم افزار می توانند زمانی که دستگاه به قدرت باتری می آید، و در صورت عدم وجود آن به طور خودکار (و به طور صحیح) خاموش شود.
اگر این به اندازه کافی برای متقاعد کردن شما باشد، به عنوان راهنمای شما را از طریق شناسایی نیازهای UPS خود، محاسبه نیازهای برق یو پی اس، و درک ویژگی ها و انواع طراحی انواع واحد های UPS را بخوانید.
کجا نیاز به واحدهای UPS در خانه من دارم؟
 
بازار یو پی اس بسیار متفاوت است. شما می توانید از دستگاه های دسکتاپ کوچک طراحی شده برای نگه داشتن یک کامپیوتر دسکتاپ سبک برای مدت 10 دقیقه استفاده کنید، یا واحد های اندازه گیری شده در فریزر در مرکز داده ها برای نگه داشتن کل بانک های سرور در طول طوفان.
به این ترتیب، ممکن است در هر نقطه از 100 دلار در واحد یو پی اس کم پایان به هزاران نفر خرج شود. مهمترین گام در انتخاب و فرآیند خرید UPS شما این است که قبل از صرف هزینه های دشوار خود را در دنده ای که (یا بدتر، تحت فشار) برای وضعیت خود، صرفه جویی کنید و نیازهای برق خود را مشخص کنید.
اول، درباره تمام سیستم های خانگی یا اداری که نیاز به حفاظت از قدرت گسترده ای که توسط یک واحد یو پی اس تامین می شود، فکر کنید، در صورت قطع برق و یا هر دو، باقی بمانید. برای هر خواننده، یک تنظیم متفاوت وجود دارد، به عنوان مثال، ما قصد استفاده از خانه خود را به عنوان یک الگو برای کمک به شما در مورد همه نیازهای مختلف قدرت موجود در یک محیط مسکونی معمولی فکر می کنم.
آشکار ترین سیستم کامپیوتر شماست. در مورد ما دو رایانه رومیزی در خانه ما وجود دارد - یکی در یک دفتر خانه و یکی در اتاق بازی کودک.
کمتر آشکار، اما هنوز هم مهم است، هر سیستم کامپیوتری ثانویه مانند یک سرور رسانه های خانگی یا دستگاه ذخیره سازی متصل به شبکه استفاده می شود برای تهیه پشتیبان محلی. در مورد ما یک سرور سرور / سرور پشتیبان در زیر زمین داریم.
علاوه بر رایانه های اولیه و رایانه های کمکی، آیا دستگاه های الکترونیکی دیگری وجود دارد که می خواهید از قطع برق ها محافظت کنید و آنلاین نگه دارید؟ در مورد ما همچنین یک مودم کابلی، روتر و گره Wi-Fi داریم که می خواهیم از از دست دادن قدرت محافظت کنیم. برای مثال مودم کابلی معادل «shutdown graceful» وجود ندارد، اما مودم کابلی خاص ما ظریف است و پس از قطع برق نیاز به بازنشانی دستی دارد. اتصال آن به واحد یو پی اس در نزدیکی می تواند نیازهای ما را به UPS کمتری اضافه کند، اما اطمینان حاصل می کند که قطع برق های کوچک برق که در طول بادهای زیاد رخ می دهد و طوفان های تابستان به شما نمی گذراند به قفسه داده ها برای بازنشانی چیزی غیرمعمول ارسال کند.

چقدر بزرگ از واحد یو پی اس نیاز دارم؟
 
در حداقل حداقل، شما در واحد یو پی اس به اندازه کافی آب نیاز دارید تا سیستم کامپیوتری خود را به اندازه کافی مناسب برای خاموش شدن به کامپیوتر بسپارد. این حداقل مطلوب قابل قبول است. اگر یو پی اس دستگاه خود را به اندازه کافی آب نداشته باشد تا از لحظه ای که برق قطع می شود تا زمانیکه با موفقیت بسته شده باشد، شما آسیب به دستگاه و از دست دادن اطلاعات را به خطر می اندازید.
پس چگونه می توان نیازهای سیستم را محاسبه کرد؟ اولین قدم این است که سیستم هسته ای و لوازم جانبی مورد نظر را در صورت از دست دادن قدرت در نظر بگیرید. در مورد سرور خانه ما، ما نیازی به محاسبه بار محیطی نیستیم زیرا هیچ لوازم جانبی وجود ندارد (این یک سرور بی سرعتی است که بدون نیاز به برق از سخت افزار به طور مستقیم در برج استفاده می شود). از سوی دیگر، دو رایانه ما (در دفتر خانه و اتاق بازی) دارای لوازم جانبی مانند مانیتور، درایوهای سخت خارجی و غیره هستند. در مورد قطع برق که در آن شما در کامپیوتر کار می کنید، ارزش این است که باتری مانیتور را نیز عرضه کند تا شما بتوانید با دستگاه ارتباط برقرار کنید. در هنگام محاسبه نیازهایتان، صرفه جویی در مصرف انرژی دستگاه های جانبی را نادیده نگیرید.
با تعیین نیازهای قدرت سرور خانه ما شروع کنیم، همانطور که ساده ترین راه نصب ماست. اگر می خواهید با محاسبات خود بسیار دقیق باشید، می توانید از یک متر قدرت برای اندازه گیری الگوهای مصرف واقعی دستگاه های خود استفاده کنید.
در عوض، شما می توانید رتبه بندی منبع تغذیه برای کامپیوتر خود را به عنوان اندازه گیری از حداکثر قدرت کامپیوتر کشیدن نگاه کنید. با این وجود مهم است که توجه داشته باشیم که یک منبع تغذیه 400 وات بارگیری ثابت 400 وات را تحمل نمی کند. سرور خانه ما یک منبع تغذیه 400 وات دارد، اما با اندازه گیری ابزار Kill-a-Watt، آن را به حداکثر بار راه اندازی کمی بیش از 300W و بار عملیاتی ثابت تنها حدود 250W است.
اگر شما در نظر سنجی قدرت خود بسیار محافظه کار هستید، با حداکثر امتیاز PSU و لوازم جانبی (به این ترتیب شما به جای عمر باتری خیلی کم، عمر باتری اضافی را به پایان برسانید). همچنین شما می توانید دقت محاسبات خود را با استفاده از دستگاه اندازه گیری را افزایش دهید و بیشتر از بودجه خود را به سمت ویژگی های واحد یو پی اس مورد نظر خود اختصاص دهید و نسبت به خرید یک باتری بزرگتر کمتر باشید.
صرف نظر از اینکه از روش دقیق تر یا دقیق تر استفاده می کنید، یک مقدار واتساپ دارید. برای نمونه های محاسبه ما، ما قصد داریم از ارزش 400 تومان استفاده کنیم.
محاسبه قاعده ساده ی انگشت شست شما می توانید برای تعیین مقدار UPS به شرح زیر استفاده کنید:
1.6 * ولتاژ بار = حداقل ولتاژ آمپر (VA)
ولتاژ آمپر اندازه گیری استاندارد مورد استفاده برای توصیف ظرفیت واحدهای یو پی اس است. با استفاده از معادله بالا، می بینیم که حداقل امتیاز VA که ما برای نیازهای 400W نیاز داریم، یک سیستم امتیاز 640 VA می باشد.
پس چه مدت سیستم حداقل سیستم نصب را اجرا خواهد کرد؟ پس از همه، شما یک سیستم پشتیبان گیری باتری را برای رایانه خود دریافت می کنید تا زمانی که قدرت خارج شود، همه چیز را اجرا می کند.
متاسفانه محاسبات فوق العاده سریع از انگشت شست برای تعیین زمان اجرا وجود ندارد مانند اینکه برای تعیین حداقل لازم VA وجود دارد. در حقیقت، این مسئله بسیار غلطی است که اطلاعات ضروری (به خصوص رتبه کارآیی) را استخراج می کند، زیرا استفاده از جداول برآورد تولید کننده (که در هر حال ما آن را در سمت محافظه کار پیدا کرده ایم) بسیار مفید است. شما می توانید محاسبات / ابزار انتخاب از محبوب ترین تولید کنندگان یو پی اس در اینجا را بررسی کنید:
• انتخاب یو پی اس APC
• مشاور UPS CyberPower
• راهنمای انتخاب Tripp Lite
عملا صحبت کردن، هنگامی که شما نیاز حداقل VA برای راه اندازی خود را ایجاد کرده اید، می توانید شروع و مقایسه زمان های اجرا برای واحدهای UPS که حداقل حداقل VA مورد نیاز با سیستم های دارای امتیاز بالاتر برای تعیین چقدر بیشتر شما مایل به صرف برای دریافت وقت اضافی

سه نوع اصلی از واحد های UPS
 
تا کنون ما شناسایی کرده ایم که ما به واحدهای UPS نیاز داریم و چگونه محاسبه کنیم که چه مقدار از واحد یو پی اس ما نیاز داریم. علاوه بر این دو عامل، مهم است بدانیم که چگونه تکنولوژی های عمده UPS در بازار متفاوت از یکدیگر هستند و چرا دو واحد 1000 VA دارای اختلاف قیمت 100 دلار و یا بیشتر (و آنچه که برای پول اضافی دریافت می کنید) است.
سه نوع طراحی اصلی یو پی اس وجود دارد. طراحی کمترین هزینه به عنوان یو پی اس Offline / Standby UPS شناخته شده است. اگر واحد یو پی اس که به دنبال آن هستید، هیچ اشاره ای به نوع آن واحد نداشته باشد، به احتمال زیاد یک UPS آماده به کار است.
یک دستگاه یو پی اس در حالت آماده به کار باتری خود را شارژ می کند و سپس از برق خارج می شود. وقتی این اتفاق می افتد، UPS آماده به کار مکانیکی به پشتیبان گیری باتری تبدیل می شود. این سوئیچ بیش از 20-100 میلی ثانیه طول می کشد که عموما در آستانه تحمل بیشتر الکترونیک است.
یک واحد UPS Line-Interactive دارای یک طراحی مشابه با یک واحد UPS Standby است، اما شامل یک ترانسفورماتور مخصوص می شود. این ترانسفورماتور ویژه باعث می شود واحدهای UPS Line-Interactive بهتر در کنترل زلزله و سقوط قدرت به کار رود. اگر در ناحیه ای زندگی می کنید که دارای مشکالت مکرر یا خطوط ولتاژ است (به عنوان مثال چراغ ها اغلب کم نور هستند اما در حقیقت قدرت را از دست نمی دهند)، قطعا ارزش خرید کوچک یک UPS Line-Interactive ارزش کمی دارد.
واحد یو پی اس های آنلاین گران ترین نوع یو پی اس است زیرا نیاز به مدارهای فوق العاده ای دارد. واحد یو پی اس آنلاین به طور کامل دستگاه های متصل به آن را از قدرت دیوار جدا می کند. به جای پریدن به عمل در اولین نشانه قدرت خروجی و یا مقررات ولتاژ مانند واحدهای آماده به کار و خط-تعاملی، واحد یو پی اس آنلاین به طور مداوم قدرت دیوار را از طریق سیستم باتری فیلتر می کند. از آن جایی که الکترونیک متصل به طور کامل از باتری باطری (که توسط منبع تغذیه خارجی به طور مداوم توسط آن متوقف می شود) به طور کامل خاموش می شود، زمانی که از دست دادن قدرت یا تنظیم ولتاژ وجود دارد، هیچ میلی ثانیه مکالمه برق وجود ندارد. واحد آنلاین یو پی اس به طور موثر یک فایروال الکترونیکی بین دستگاه های شما و جهان خارج است، پاک کردن و پاکسازی تمام برق هایی که دستگاه های شما همیشه در معرض آن قرار دارند. انتظار می رود که حق بیمه 200 تا 400 درصدی برای یک واحد یو پی اس آنلاین پرداخت شود که بر اساس یک Line-Interactive Unit مشابه است.
ویژگی های ثانویه شما ممکن است بخواهید
 
حتی اگر واحد یو پی اس به طور موثر فقط یک باتری پیشرفته است، ویژگی های کمی وجود دارد که می تواند تجربه UPS شما را بسیار افزایش دهد. حالا شما می دانید که چگونه اندازه و مقایسه عناصر اساسی UPS را بیابید، بیایید نگاهی به ویژگی های اضافی که می خواهید هنگام انتخاب یک واحد یو پی اس توجه کنید.
سازگاری نرمافزار / OS: واحدهای UPS صرفا نوارهای قدرت با باتریهای بزرگ قدیمی متصل نیستند. هر واحد یو پی اس به ارزش پول شامل برخی از روش های ارتباطی با کامپیوتر متصل شده است. برای اکثر واحدها، این یک کابل USB ساده بین UPS و کامپیوتر است، به طوری که هنگامی که دستگاه به قدرت باتری سوئیچ می کند، می تواند کامپیوتر متصل را اخطار دهد و روند خاتمه را آغاز کند.
هنگام خرید برای واحد یو پی اس اطمینان حاصل کنید که واحد مورد نظر شما می تواند 1) با دستگاه های متصل ارتباط برقرار کند و 2) به طور خاص با سیستم عامل انتخابی خود ارتباط برقرار کنید. اگر شما در ویندوز هستید این نگرانی زیادی نخواهید داشت، اما اگر شما از macOS یا لینوکس استفاده می کنید، نمی خواهید پس از خرید پیدا کنید که تمام نرم افزارهای سرد و سوت زده شما را در کپی آگهی می بینند ویندوز -فقط.
برای مثال از چگونگی استفاده از نرم افزار UPS با سیستم عامل، از آموزش ما در راه اندازی APC PowerChute نرم افزار.
تعداد خروجی ها: واحد های UPS به طور کلی ترکیبی از خروجی باتری و باتری باتری (اما هنوز محافظت شده با ولتاژ بالا) است. اطمینان حاصل کنید که شاخه های مناسب برای نیازهای شما وجود دارد. بعضی از مارک ها شامل ویژگی های مرتبط با خروجی اضافی مانند رسانه های جانبی محصور می شوند که به طور خودکار لوازم جانبی را برای صرفه جویی در انرژی صرف می کنند.

فیلترهای کابلی: اگر شما می دانید که دستگاه برای مودم کابلی و روتر شما مورد استفاده قرار می گیرد، شما می خواهید دو مشخصات را چک کنید تا اطمینان حاصل شود که یو پی اس شامل پورت های محافظت شده / فیلتر شده برای کابل های اترنت و هماهنگی شما است. (توجه: پورت اترنت در واحد های یو پی اس به طور غلط لاغر هستند، بنابراین اغلب بهترین راه برای جدا کردن منبع اترنت، به عنوان مثال روتر یا سوئیچ شبکه، با حفاظت شخصی خود، به جای نگرانی در مورد جداسازی هر کابل های مختلف قبل از اینکه آن را به کامپیوتر یا دستگاه .)
صفحه نمایش: همه یو پی اس های UPS دارای صفحه نمایش نیستند (و شما ممکن است برای شما اهمیتی نداشته باشید)، اما آنها می توانند بسیار مفید باشند. واحدهای مسن تر و واحدهای پایین تر پایین تر نمایشگرها را شامل نمی شود. به این ترتیب، شما در دریافت بازخورد از دستگاه یا از طریق ارتباط از طریق کابل USB / سریال و یا (بیشتر مزاحم) به عنوان بوق از واحد محدود است. یک صفحه نمایش جمع و جور که می تواند به شما اطلاعات اضافی مانند زمان باقی مانده، سلامت باتری و دیگر چیزهای کوچک را به شما بگوید بسیار مفید است.
نویز / طرفداران: واحد های UPS کوچک به طور کلی طرفداران ندارند. واحدهای بزرگتر اغلب انجام می دهند، و ارزش خواندن بررسی ها و حفر کردن آنلاین را دارند تا ببینند که آیا طرفداران به همان اندازه آرام هستند که ادعا می کنند سازنده است. در حالی که یک واحد یو پی اس به یک سرور خانگی که در زیرزمین نگهداری شده است، در صورتی که یک واحد یو پی اس به نصب روی صفحه اصلی خود اضافه کنید، یک معامله واقعی است.
باتری قابل تعویض کاربر: آیا دستگاه باتری قابل تعویض کاربر دارد و چقدر هزینه دارد؟ باتری های یو پی اس برای همیشه به پایان نخواهند رسید (3-5 سال یک چرخه عمر بسیار معمولی برای یک باتری یو پی اس). هنگامی که باتری در نهایت ناکام است، و شما نیز باید باتری جدید خرید (اگر شما می توانید آنها را به خودتان مبادله) و یا خرید یک واحد کاملا جدید است. به جز UPS های بسیار پایین، شما همیشه باید با واحدهای با باتری های قابل تعویض مورد استفاده قرار گیرید. هیچ دلیلی وجود ندارد که یک واحد 100 دلار + برای عدم توانایی مبادله باتری های 12V ساده در داخل وجود داشته باشد.
غرق شدن در اینجا چیزی است که ما توصیه می کنیم
ما در این مقاله بسیاری از زمینه ها را پوشش داده ایم. ما کاملا درک می کنیم اگر شما کمی از عمق خود احساس می کنید و در این مرحله به دنبال یافتن یک توصیه جامع از یک دوست دانمارک هستید.
در حالی که ما به شدت توصیه می کنیم دقیقا همان واحد یو پی اس را که نیاز دارید با ویژگی هایی که می خواهید دریافت کنید (و هیچ راهی برای رسیدن به آن مناسب نیست بدون انجام ریاضی که در بالا ذکر شد همراه با خرید مقایسه دقیق)، به این معنی نیست که ما توصیه های بسیار قوی بر اساس تجربه ما وجود ندارد.
هنگامی که آن را به بهترین ارزش در هر دقیقه از زمان همراه با مجموعه ای از ویژگی های، می آید بسیار سخت به ضرب و شتم واحد های UPS های CyberPower. اگر چه APC ممکن است یک شرکت با تاریخ مهم و حضور در صنعت (و همچنین واحد UPS شما در بسیاری از تنظیمات شرکت پیدا کنید) آنها با یک برچسب قیمت برتر است که به طور معمول ارائه نمی دهد یک کاربر خانگی برای نشان دادن . دلار برای دلار، ما نمی توانیم واحد های CyberPower را به اندازه کافی برای استفاده در خانه یا محیط دفتر کوچک توصیه کنیم.
 
خط AVR Smart LCD Mini-Tower در حال حاضر بهترین قیمت در صنعت است، زیرا شما باتری بزرگ (که می تواند به آسانی جایگزین کاربر برای کمتر از 50 دلار باشد)، پورت های محافظت از پیکربندی چندگانه (Power، Ethernet ، coax)، نرم افزار مدیریت عالی (هر دو به تنهایی نرم افزار دسکتاپ و نرم افزار مدیریت رایگان شبکه را بسته به نیاز خود) و عامل شکل جذاب با پانل LCD آسان برای خواندن.
این مدل ها از 850VA تا 1500VA، با بهترین مدل فروش 1350VA مدل برای حدود 122 دلار است. ما از مدل کمی 1500 وات (130 دلار) در سرور خانه ما و ایستگاه کاری اصلی ما استفاده می کنیم. طراحی و ویژگی اصلی در سراسر خط AVR، یکسان است، و مدل کوچک 850VA کوچکتر از اندازه کوچک، همچنان همان تعداد پورت ها و ویژگی ها را به عنوان مدل 1500AV دارد، فقط با کاهش زمان اجرا به دلیل باتری کوچکتر.
حالا شما ممکن است بپرسید: "من تعداد کمی از واحدهای کوچک UPS را با قیمت 80 دلار با قدرت پایین تر و عامل شکل کوچکتر پیدا کرده ام. چرا من یکی از آنها را نمی گیرم؟ اکثر واحدهای سبک کوچکتر آجری خط تعاملی نیستند. به یاد داشته باشید از بخش فوق جزئیات انواع UPS واحد که خط تعاملی بدان معنی است که واحد به اندازه کافی پیچیده برای رسیدگی به کاهش فشار و تغییر ولتاژ در خط بدون لغزش به باتری. با توجه به این که اکثر وقفه های برق دقیقا این نوع هستند (و نه خاموشی های تک خال خیره کننده)، یک واحد تعاملی خطی برای تصحیح فشارهای خازنی و بروز رسانی بدون پرداخت مالیات و تخلیه باتری مناسب است. علاوه بر این، اگر شما خاموش شدن را داشته باشید، یک واحد با رتبه 1000VA + مطمئنا شما را اطمینان می دهد که توانایی کافی برای انجام کارهایی که انجام می دهید، به اندازه کافی کار می کند، سیستم را به آرامی خاموش کنید، و در اکثر حالت ها (با توجه به اینکه خاموش شدن ها عموما کوتاه مدت هستند ) حتی قدرت کافی برای از بین بردن تا زمانی که چراغ ها دوباره روشن شوند.

 

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

انتخاب یک یو پی اس UPS خوب

یو پی اس ارزان قیمت شاید بتوانند از قطعات کامپیوتر شما در برابر کم و زیاد شدن ناگهانی جریان برق محافظت کنند، ولی در صورتی که برق قطع شود کاری از دست آن‌ها بر نمی‌آید. در چنین شرایطی است که باید یک باتری پشتیبان داشته باشید. این باتری‌ها با نام یو پی اس (UPS) شناخته می‌شوند.

نکته: اگر نمی‌خواهید تمام مطلب را بخوانید، مدلی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم CyberPower 1500VA است که با قیمتی معادل ۱۴۰ دلار یا کمتر در بازار وجود دارد. هرچند با کمی جستجو در بازار می‌توانید گزینه‌های ارزان‌تری را هم پیدا کنید، اما به قول معروف هر چقدر پول بدهید همان قدر هم آش می‌خورید.

 

یو پی اس چیست؟

قطع ناگهانی برق و بالا و پایین شدن جریانات الکتریکی اصلی‌ترین علت صدمه دیدن کامپیوتر و سایر قطعات حساس الکترونیکی است. یو پی اس های ارزان قیمت هم تا حد خوبی می‌توانند در مقابل بالا و پایین شدن جریانات برق از دستگاه شما محافظت کنند، اما در برابر افت ولتاژ، محدودیت جریان، قطعی برق یا مسائل این چنینی کاری از دست این دستگاه‌ها بر نمی‌آید.

برای محافظت کردن از کامپیوتر در برابر وقفه‌های برق به یک باتری پشتیبان نیاز دارید. واحدهای UPS مثل یو پی اس یک باتری داخلی بزرگ دارند که در برابر وقفه‌های موجود نقش بافر را ایفا می‌کند. بافر می‌تواند بسته به اندازه‌ی واحد آن از چند دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر دوام بیاورد.

ساده‌ترین روش برای درک کارکرد یو پی اس ها این است که آن‌ها را بر روی لپتاپ در نظر بگیرید. فرض کنید در خانه هستید و لپتاپ خود را به یک منبع تغذیه‌ی مناسب وصل کرده‌اید. اما ناگهان برق قطع و همه جا تاریک می‌شود. منتها کاری که داشتید روی لپتاپ انجام می‌دادید از بین نمی‌رود چون بلافاصله بعد از قطع شدن برق، سیستم منبع تغذیه را از جریان شهری به باتری پشتیبان منتقل کرده است. حالا کلی زمان دارید تا کار خود را ذخیره کنید و بعد با خیال راحت دستگاه را خاموش نمایید.

ولی کامپیوترهای دسکتاپ مثل لپتاپ‌ها باتری داخلی ندارند. اگر در هنگام کار با کامپیوتر برق برود، سیستم فورا متوقف (Halt) می‌شود. با این کار نه تنها کار شما از دست می‌رود، بلکه این اتفاق استرس زیادی به دستگاه وارد می‌کند. در همه‌ی سال‌هایی که با کامپیوترها کار می‌کنم مدام شاهد این بوده‌ام که اکثر ایرادات سخت‌افزاری به خاطر همین استرس‌هایی است که به شکل‌های مختلف مثل خاموش شدن ناگهانی سیستم به دستگاه وارد می‌شود.

یک واحد یو پی اس، حداقل در کوچک‌ترین اندازه، می‌تواند زمان مناسبی برای شما بخرد تا با خیال راحت بتواند دستگاه را خاموش کنید یا آن را به حالت Hibernate ببرید. در این حالت اگر تا زمانی که هنوز شارژ دارید برق برگردد، عملاً بدون هیچ وقفه‌ای می‌توانید ادامه کار خود را دنبال کنید. حتی اگر خودتان پای کامپیوتر نباشید، بسیاری از UPS-ها نرم‌افزاری دارند که در صورت سوئیچ کردن منبع تغذیه به باتری پشتیبان می‌توانند به طور خودکار دستگاه را خاموش کنند.

اگر این توضیحات برای قانع شدن شما کافی است، با ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا به شما نشان دهیم که از UPS چه چیزی می‌خواهید، چقدر انرژی یو پی اس لازم دارید و این قطعه چه قابلیت‌هایی دارد.

در کجای خانه به UPS نیاز داریم؟

منبع تغذیه‌ی بدون وقفه چیست

بازار یو پی اس ها بسیار گوناگون است. واحدهای کوچک رومیزی‌ای وجود دارد که طراحی شده تا کامپیوتر دسکتاپ شما را به مدت ۱۰ دقیقه روشن نگه دارد. علاوه بر این واحدهای بزرگی به اندازه‌ی فریزر هم وجود دارد که می‌تواند یک مجموعه‌ی کامل از سرور ها را در طول مدت زمان قطعی برق روشن نگه دارد.

با این حساب با پرداخت چند صد تا چندین هزار دلار می‌توانید UPS-هایی با کاربردها و اندازه‌های مختلف بگیرید. مهم‌ترین گام در هنگام انتخاب یو پی اس و فرآیند خرید این است که بنشینید و مقدار انرژی مورد نیاز خود را حساب کنید.

ابتدا همه‌ی سیستم‌های خانه یا محل کار خود را که به باتری پشتیبان نیاز دارند مشخص کنید. هر کس اولویت‌های خاصی دارد. ما در این مطلب یک خانه را به عنوان نمونه می‌گیریم تا به شما نشان دهیم که یک منزل عادی به طور متوسط چه قدر انرژی نیاز دارد.

واضح‌ترین سیستم هر خانه‌ای کامپیوتر رومیزی است. ما در مثالمان دو کامپیوتر رومیزی داریم؛ یکی برای اتاق کار و دیگری برای اتاق بازی بچه‌ها.

مورد بعدی که از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد، هر نوع سیستم کامپیوتری ثانویه‌ای مثل مدیا سرور یا شبکه‌های مخصوص پشتیبان‌گیری است. ما فرض می‌کنیم که در زیرزمین خانه یک سرور پشتیبان یا مدیا سرور داریم.

علاوه بر کامپیوترهای اصلی و کمکی، فکر می‌کنید کامپیوتر دیگری باشد که در صورت قطع شدن برق بخواهید آن‌ها را روشن نگه دارید؟ ما در این مثال مودم، روتر و سیستم Wi-Fi را هم جزو این دسته در نظر می‌گیریم. البته مودم‌ها معادل دقیقی برای با خیال راحت خاموش شدن ندارند، ولی مثلاً مودم من در صورتی که با قطع برق مواجه شود باید دوباره به صورت دستی ریست و راه‌اندازی شود. اضافه کردن این دستگاه به واحد یو پی اس اضافه بار زیادی به انرژی مورد نیاز یو پی اس نمی‌افزاید ولی با این کار علاوه بر محافظت از این دستگاه سنگینی یک کار اضافی از روش دوش شما برمی‌دارد.

اندازه‌ی UPS من باید چقدر باشد؟

 

اندازه‌ی UPS من باید چقدر باشد

 

در کمترین حالت ممکن، آن قدر توان لازم دارید که در زمان مناسب بتوانید کامپیوتر خود را با خیال راحت خاموش کنید. این کمترین حالت ممکن و قابل قبول می‌باشد. اگر یو پی اس شما توان کافی نداشته باشد و نتواند تا لحظه‌ای که دستگاه به طور کامل خاموش می‌شود روشن بماند، دستگاه شما در معرض صدمات سخت‌افزاری و از دست رفتن اطلاعات قرار می‌گیرد.

 

پس چگونه می‌توانید انرژی مورد نیاز سیستم را محاسبه کنید؟ اولین قدم این است که انرژی مورد نیاز بخش‌های مرکزی و سایر قطعاتی را که می‌خواهید در حین قطعی برق روشن بمانند پیدا کنید. مثلاً ما در سرور خانگی‌مان اصلاً لازم نداریم که بار قطعات اضافی را محاسبه کنیم چون هیچ قطعه‌ی اضافه‌ای نداریم. از طرف دیگر دو کامپیوتری دیگری که گفتیم دستگاه‌های اضافه‌ای نظیر مانیتور، هارد درایو اکسترنال و غیره دارند. پس برای این کامپیوتر باید توان اضافه‌ای در نظر بگیرید تا در صورت قطعی برق مانیتور هم روشن بماند تا بتواند با دستگاه کار کنید.

 

بگذارید ابتدا توان مورد نیاز سرور خانگی‌مان را محاسبه کنیم، چون این سرور ساده‌ترین دستگاه در خانه‌ی ماست. اگر می‌خواهید محاسبات شما کاملاً دقیق باشد از یک ابزار مخصوص محاسبه‌ی انرژی استفاده کنید تا الگوهای مصرفی دقیق دستگاه‌ها را ببینید.

 

مضاف بر این، مشخصات منبع تغذیه‌ی کامپیوتر را هم می‌توانید به عنوان معیاری برای حداکثر توان مصرفی کامپیوتر خود در نظر بگیرید. اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که یک منبع تغذیه‌ی ۴۰۰w به طور دائم از جریان ۴۰۰w استفاده نمی‌کند. سرور خانگی ما یک منبع تغذیه‌ی ۴۰۰w دارد ولی وقتی توان مصرفی آن را به شکل دقیق محاسبه کردیم، حداکثر برق مصرفی دستگاه ۳۰۰w و در اکثر اوقات حول و حوش ۲۵۰w بود.

 

اگر می‌خواهید جانب احتیاط را در محاسبه‌ی توان لازم دستگاه رعایت کنید، می‌توانید حداکثر خروجی منبع تغذیه‌ی دستگاه و قطعات جانبی را در نظر بگیرید. علاوه بر این، با استفاده از یک دستگاه اندازه‌گیری و اختصاص مبلغی بیشتر برای قابلیت‌های منبغ تغذیه به جای خرید یک باتری بزرگتر، دقت محاسبات خود را افزایش دهید.

 

صرف نظر از این که دقت روش محاسبه‌ی شما زیاد یا کم باشد، یک مقدار وات دارید. در مثال ما این مقدار ۴۰۰w است.

 

با یک محاسبه‌ی سرانگشتی راحت می‌توانید مشخص کنید که توان مورد نیاز منبع تغذیه‌ی شما چقدر است:

 

۱.۶ * میزان وات = حداقل آمپر-وات (VA)

 

آمپر-وات استاندارد اندازه‌گیری ظرفیت واحدهای UPS است. با استفاده از معادله‌ی بالا می‌توانیم ببینیم که نرخ VA مورد نیاز ما برای ۴۰۰w حدود ۶۴۰ VA می‌باشد.

 

اما این مقدار حداقلی تا چه مدت می‌تواند سیستم را روشن نگه دارد؟ متاسفانه، روشی مثل روش محاسبه‌ی حداقل آمپر-وات لازم برای محاسبه‌ی سرانگشتی زمان روشن ماندن دستگاه وجود ندارد. در واقع به دست آوردن اطلاعات لازم (به خصوص نرخ کارایی) آن قدر دردسر دارد که بهتر است از جدول‌های تخمینی خود سازنده استفاده کنید. چند نمونه از ابزارهای محاسبه/انتخاب منبع‌های تغذیه‌ی محبوب بازار را در زیر می‌بینید:

 

  • APC’s UPS Selector
  • CyberPower’s UPS Advisor
  • Tripp Lite’s Selector Guide

 

از نظر عملی، وقتی حداقل آمپر-وات لازم برای سیستم خود را محاسبه کردید، باید به مقایسه‌ی زمان اجرایی منبع‌های تغذیه‌ی مختلف بپردازید تا ببینید حداقل آمپر-وات مورد نیاز در مقابل سیستم‌های قوی‌تر به چه شکل است تا بهتر بتوانید برای پرداخت پولِ بیشتر تصمیم‌گیری کنید.

 

سه مدل اصلی منبع‌های تغذیه‌ی بدون وقفه

 

سه مدل اصلی منبع‌های تغذیه‌ی بدون وقفه

 

تا این جا مشخص کردیم که چرا به خرید UPS نیاز داریم و UPS ما چقدر باید توان داشته باشد. علاوه بر این دو فاکتور، دانستن این نکته مهم است که فناوری‌های UPS موجود در بازار چه تفاوت‌هایی با هم دارد و چرا دو منبع تغذیه با مشخصات ۱۰۰۰ VA باید صد دلار یا بیشتر با هم اختلاف قیمت داشته باشند.

 

در حال حاضر سه نوع استاندارد برای طراحی انواع مختلف UPS داریم. ارزان‌ترین نوع این منابع تغذیه با نام Offline/Standby UPS شناخته می‌شود. اگر مدل UPS مدنظر شما بر روی بدنه‌ی آن مشخص نشده، این دستگاه احتمالاً از نوع Standby UPS است.

 

منبع‌های تغذیه‌ی Standby باتری خود را شارژ کرده و بعد منتظر قطع شدن برق می‌مانند. وقتی برق قطع شود، منبع تغذیه‌ی Standby به باتری پشتیبان تبدیل می‌شود. این تبدیل در عرض ۲۰ تا ۱۰۰ میلی ثانیه انجام می‌گردد، و در محدوده‌ی تحمل اکثر قطعات الکترونیکی قرار دارد.

 

منبع تغذیه‌ی Line-Interactive از نظر طراحی شباهت زیادی به مدل Standby دارد، اما حاوی یک مبدل ویژه است. این مبدل ویژه به منبع تغذیه کمک می‌کند تا از پس قطع و وصلی‌های جریان برق بهتر بربیاید. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کند که قطعی و نوسان برق زیاد رخ می‌دهد، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و یک Line-Interactive UPS بخرید.

 

منبع تغذیه‌ی Online گران‌ترین نوع منابع تغذیه است، چون مدارکشی اضافه‌ی زیادی می‌طلبد. Online UPS دستگاه‌های متصل به خود را به طور کامل از پریز برق جدا می‌کند. این دستگاه‌ها به جای این که با مشاهده‌ی اولین علامت از نوسانات برقی مثل مدل‌های Standby و Line-Interactive وارد عمل شود، به طور پیوسته جریان پریز برق را از طریق سیستم باتری خود فیلتر می‌کند. از آن جایی که قطعات الکترونیکی سیستم همیشه به باتری وصل هستند، عملاً حتی برای چند میلی ثانیه هم وقفه‌ای در جریان برق به وجود نمی‌آید. با این حساب منبع تغذیه‌ی Online یک فایروال الکترونیکی موثر بین دستگاه شما و جهان خارج است که برق را گرفته و به شکل پایدار در اختیار قطعات مورد نیاز قرار می‌دهد. قیمت این نوع از منابع تغذیه حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد بیشتر از مدل‌های Line-Interactive است.

 

قابلیت‌های ثانویه‌ای که شاید به دردتان بخورد

 

سه مدل اصلی منبع‌های تغذیه‌ی بدون وقفه

 

با وجود این که منابع تغذیه‌ی بدون وقفه عملاً فقط یک باتری پیشرفته هستند، ولی ده‌ها قابلیت کوچک هم وجود دارد که می‌تواند تجربه‌ی کاربری شما را ارتقا دهد. حالا که با اندازه و مشخصات پایه‌ی منابع تغذیه آشنا شدید، بگذارید نگاهی هم به قابلیت‌های اضافه‌ی این دستگاه‌ها داشته باشیم.

 

سازگاری با نرم‌افزارها یا سیستم عامل‌های مختلف: UPS یک منبع تغذیه‌ی ساده که به آن باتری وصل شده باشد نیست. UPS-ها بسته به قیمت‌شان با روش‌های مختلفی به کامپیوتر وصل می‌شوند. در اکثر منابع تغذیه، این اتصال از طریق یک کابل ساده‌ی USB انجام می‌شود تا هنگامی که از برق بر روی باتری سوئیچ می‌شود دستگاه بتواند به کامپیوتر هشدار بدهد و سیستم را خاموش کند.

 

در هنگام خرید UPS در نظر داشته باشید که منبع تغذیه‌ی مورد نظر شما اولاً قابلیت برقراری ارتباط با دستگاه‌های مختلف را داشته باشد، ثانیاً بتواند با سیستم عامل دستگاه‌های شما ارتباط برقرار کند. اگر از ویندوز استفاده می‌کنید چندان جای نگرانی وجود ندارد، ولی اگر از مک یا لینوکس استفاده می‌کنید باید دقت بیشتری به خرج بدهید تا بعداً معلوم نشود که دستگاه فرق با ویندوز سازگار بوده است.

 

تعداد خروجی‌ّها: یو پی اس معمولاً ترکیبی از خروجی‌های باتری محور و غیرباتری محور دارند. مطمئن شوید که خروجی‌های مورد نیاز شما توسط دستگاه مدنظرتان پوشش داده شده باشد. برخی از برندها در این زمینه قابلیت‌های خاصی دارند؛ مثلاً خروجی‌های جانبی وجود دارد که برای ذخیره‌ی انرژی دستگاه‌های جانبی را به طور خودکار به خواب می‌برد.

 

فیلترهای کابلی: اگر مطمئنید که می‌خواهید از این منبع تغذیه برای مودم و روتر کابلی خود استفاده کنید، یعنی مثلاً می‌خواهید مطمئن شوید که مشخصات یو پی اس برای کابل‌های اترنت و Coax شامل پورت‌های ایمن در برابر قطعی برق می‌باشد، باید به این ویژگی دقت کنید. (نکته: پورت‌های اترنت در منبع‌های تغذیه تا حد زیادی مشکل‌دار هستند، بنابراین اغلب بهتر است منبع اترنت را محدود کنید، یعنی به جای این که نگران محدودسازی جداگانه‌ی هر کابل باشید، روتر یا سوئیچ شبکه را قبل از این که به کامپیوتر یا هر دستگاه دیگری برسد محدود کنید.)

 

نمایشگر: همه‌ی یو پی اس ها نمایشگر ندارند (و این مورد شاید اهمیت چندانی برای شما نداشته باشد)، اما در مواردی شاید همین نمایشگر مفید واقع شود. منبع‌های تغذیه‌ی قدیمی و مدل‌های جدیدتر رده پایین نمایشگر ندارند. پس برای گرفتن بازخورد از این دستگاه‌ها یا باید از کابل USB یا سریال استفاده کنید یا از روی بوق‌های دستگاه اتفاقات را رصد نمایید. یک نمایشگر کوچک که بتواند اطلاعات اضافه‌ای مثل زمان اجرایی باقی مانده، وضعیت باتری و سایر جزئیات را در اختیار شما قرار دهد بسیار مفید است.

 

سروصدا/فن‌ها: یو پی اس های کوچک معمولاُ فن ندارند. مدل‌های بزرگتر اغلب فن دارند، به همین خاطر بهتر است ابتدا تحقیق کنید تا ببینید صدای تولیدی این فن‌ها چقدر است. البته اگر می‌خواهید منبع تغذیه را در کنار سروری که در زیرزمین خانه‌تان قرار دارد بگذارید شاید این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد، ولی اگر بخواهید آن را در اتاق خواب خود بگذارید، این موضوع به یک مسئله‌ی جدی تبدیل می‌شود.

 

باتری قابل تعویض: آیا یو پی اس مورد نظر شما باتری قابل تعویض دارد؟ قیمت هر باتری چقدر است؟ باتری‌های UPS تا ابد کار نمی‌کنند (کارکرد ۳ تا ۵ ساله برای یک باتری UPS مناسب است). زمانی که باتری از کار افتاد، یا باید یک باتری جدید بخرید (اگر امکان تعویض باتری وجود داشته باشد) یا کلاً منبع تغذیه‌تان را عوض کنید. اگر منبع تغذیه‌ی مدنظر شما از نظر قیمت خیلی ارزان نیست، بهتر است این مورد را حتماً در نظر بگیرید.

 

گیج که نشدید؟ توصیه‌ی ما این است

 

در این مقاله به مسائل بسیاری پرداختیم. اگر احساس می‌کنید که گیج شده‌اید و در حال حاضر فقط می‌خواهید یک نفر به شما یک توصیه‌ی دوستانه و قابل اتکا بکند، احساس‌تان کاملاً منطقی است.

 

با وجود این که توصیه‌ی ما این است که یو پی اس شما حتماً باید با ویژگی‌های مدنظرتان تطابق داشته باشد (و این کار جز با انجام محاسبات مربوطه و مقایسه‌ی محصولات مختلف ممکن نیست)، ولی این باعث نمی‌شود که برایتان چند توصیه‌ی خوب و تجربه محور نداشته باشیم.

 

وقتی صحبت از ارزشمندترین محصول به ازای زمان اجرا و قابلیت‌های اضافه می‌شود، به راحتی نمی‌توان از برند CyberPower چشم‌پوشی کرد. هرچند APC هم شرکتی با تاریخچه‌ی غنی و حضور مداوم در این حوزه است، اما قیمت محصولات آن‌ها معمولاً آن قدر زیاد می‌باشد که کاربران خانگی تمایلی نسبت به این محصولات نشان نمی‌دهند.

 

راهنمای انتخاب منبع تغذیه

 

در حال حاضر خط تولید AVR Intelligent LCD Mini-Tower این برند بهترین محصول بازار است که یک باتری حجیم (و قابل تعویض با کمتر از ۵۰ دلار)، چندین پورت محافظت در برابر قطعی، یک نرم‌افزار مدیریتی قوی، یک ضریب فرم جذاب و یک پنل LCD مناسب خواندن دارد.

 

مدل‌های این خط تولید از ۸۵۰VA تا ۱۵۰۰VA گسترده است و پرفروش‌ترین آن‌ها مدل ۱۳۵۰VA می‌باشد که حدود ۱۲۰ دلار قیمت دارد. هسته‌ی طراحی و قابلیت‌های کل خط تولید AVR کاملاً مشابه یکدیگر می‌باشد، اما در مدل ۸۵۰VA زمان اجرا به خاطر باتری کوچک‌تر کمی کاهش یافته است.

 

حالا شاید بگویید وقتی UPS-هایی با قیمت کمتر از ۸۰ دلار، نرخ انرژی پایین‌تر و ضریب فرم کوچک‌تر پیدا کرده‌ام، چرا نباید از همین مدل‌ها بخرم؟ اما باید بدانید که اکثر منبع‌های تغذیه‌ی کوچک Line-Interactive نیستند. از بخش‌های بالاتر مطلب حتماً به یاد دارید که منبع تغذیه‌ی Line-Interactive آن قدر پیشرفته است که بتواند قطعی و نوسانات برق را نه در باتری بلکه بر روی خط مدیریت کند. اکثر وقفه‌های برقی دقیقاً از همین نوع هستند (و کمتر پیش می‌آید که برق کاملاً قطع شود)، پس مدل‌های Line-Interactive با فشار نیاوردن به باتری برای اصلاح این نوسانات و قطعی‌های جزئی بهترین گزینه هستند. علاوه بر این، اگر برق کاملاً قطع شود، با داشتن یک منبع تغذیه‌ی ۱۰۰۰VA+ می‌توانید مطمئن باشید که توان کافی برای تمام کردن کارها و خاموش کردن کامپیوتر را خواهید داشت. حتی در بسیاری از موقعیت‌ها، توان یو پی اس آن قدر زیاد است که بتواند در تمام طول قطعی (که معمولاً کوتاه می‌باشد) انرژی کافی برای استفاده از دستگاه را برای شما فراهم کند.

 

اکنون با مطالعه‌ی مطالب بالا آماده هستید تا بر اساس نیازهای خود به بازار بروید و یک UPS خوب بخرید.

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

8 ویژگی جدید UPS های آینده

سیستم های برق اضطراری (UPS) مانند دیگر محصولات مربوط به فناوری اطلاعات، به طور مرتب پیشرفت و پیشرفت می کنند. این بدان معنی است که UPS شما می توانید امروز خرید کنید، احتمالا کاملا متفاوت از خرید شما، مثلا 5 سال پیش. با توجه به این موضوع، فکر کردم که من این لیست را از آنچه در یو پی اس دنبال می کنم قرار داده ام تا اطمینان حاصل کنم که از هیچ کدام از آخرین ویژگی هایی که می تواند زمان و پول شما را صرفه جویی کند، از دست نرفته است.

1. فشرده همانطور که سرورها اساسا در اندازه کاهش یافته اند، سرورهای تیغه ای از فضائی که پیشینیانشان انجام داده اند، UPS ها نیز فشرده تر می شوند. هنگامی که شما در نظر می گیرید که چگونه املاک واقعی مرکز داده ها است، این چیز خوبی است.

2. کارآمد به طور مشابه، سیستم های یو پی اس امروز بسیار کارآمدتر از مدل های حتی چند سال پیش هستند. در واقع، سیستم های UPS به تازگی به لیست محصولاتی که می توانند مهر و موم Energy Star واجد شرایط باشند، اضافه شده اند، بنابراین ما شروع به دیدن یو پی اس هایی که دارای این نام هستند. (همانطور که در پست قبلی ذکر شد، Schneider Electric اولین سازنده برای دریافت نام Star Energy برای اعضای خانواده Back-UPS و Smart-UPS بود و این فهرست رشد می کند.)

3. قابل گسترش Schneider Electric بر ایده معماری مدولار است که شما را قادر می سازد تا مرکز داده خود را به عنوان الزامات دیکته کند، و اطمینان حاصل کنید که همیشه "اندازه مناسب" است. ما معتقدیم همان نظریه باید به سیستم های UPS اعمال شود. شما باید بتوانید با یک یو پی اس که مطابق با نیازهای شما است امروز شروع کنید، مطمئن باشید که می توانید با اضافه کردن بارهای IT خود، مدول های آن را در طول زمان اضافه کنید. برای مثال، جدید GalaxyVM UPS جدید می تواند از 180kVA تا 900kVA در یک پیکربندی N + 1 رشد کند.

4. قابل مدیریت مدیران فناوری اطلاعات و امکانات بیشتر می توانند به طور مرتب نظارت و کنترل انواع دستگاه ها و سیستم ها را بهتر کنند. بنابراین برای یک یو پی اس نگاه کنید که می تواند با مدیریت زیرساخت مرکز داده (DCIM) و / یا سیستم مدیریت ساختمان (BMS) شما ادغام شود. در اینجا GalaxyVM دوباره با این لایحه سازگار است، زیرا آن را به طور یکپارچه با نرم افزار Schneider Electric StruxureWare DCIM ادغام می کند.

5. پیکربندی انعطاف پذیر یک سیستم UPS باید از لحاظ جایی که می توان آن را نصب کرد، انعطاف پذیر باشد، به صاحبان داده های مرکز برخی از گزینه ها را می دهد. یکی از ویژگیهای ساده این است که آیا کابلها میتوانند از کابینت UPS از بالا و پایین وارد شوند. یو پی اس همچنین باید اجازه دسترسی کامل داشته باشد تا بتوان آن را در مقابل یک دیوار نصب کرد یا به پشت با سایر یو پی اس ها نصب کرد.

6. ذخیره انرژی انعطاف پذیر انعطاف پذیری نیز باید به نحو UPS ذخیره انرژی خود را گسترش دهد. یک واحد که از یک باتری VRLA در کابینت یا قفسه استفاده می کند، سلول های مرطوب، باتری مدولار و مارشال های DC اجازه می دهد یک راه حل متناسب با نیازهای خاص یک مرکز داده.

7. سبک وزن. همانطور که فشرده تر می شوند، یو پی اس ها نیز باید وزن خود را از دست بدهند. GalaxyVM، به عنوان مثال، بر روی یک پلت فرم بدون ترانسفورماتور ساخته شده است که در مقایسه با یو پی اس های مبتنی بر ترانسفورماتور بسیار سبک وزن دارد. این باعث می شود که آنها برای نصب هر دو مرکز داده طبقه بالا یا در ساختمان های چند سطح مناسب باشند.

8. ساخته شده در خود تست. هنگام نصب یک سیستم یو پی اس، معمولا آن را آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود که به عنوان انتظار می رود. به طور معمول، مشتریان یک بانک بار را اجاره می کنند تا تقاضای بار IT را که برای آزمون مورد نیاز است تقسیم کند. اما برخی از یو پی اس ها، از جمله GalaxyVM، دارای یک ویژگی تست خودی هستند که در حین انجام آزمون همه اجزای مهم، نیاز به یک بار بار را برطرف می کند. این ویژگی موجب صرفه جویی در وقت و پول در طول فرآیند راه اندازی یو پی اس می شود.

اگر مدت زمان زیادی بوده است زیرا شما در مورد سیستم های UPS خود دقت کرده اید، شاید وقت آن رسیده تا آنها را بررسی کنید و ببینید آیا امکان ارتقاء به مدل جدید وجود دارد یا خیر. با تمام ویژگی های صرفه جویی در انرژی که همراه با راندمان عملیاتی ارائه می شود، در بلند مدت می توانید پول صرفه جویی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد GalaxyVM، صفحه محصول و این ویدیو آموزشی را بررسی کنید. (به عنوان یکی دیگر، GalaxyVM اولین یو پی اس است که تنها تحت نام Schneider Electric نامگذاری شده است، در مقایسه با APC توسط Schneider Electric. اکنون که حدود 7 سال از ادغام APC و Schneider Electric حذف شده است، به نظر می رسد زمان آن است.)

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

بررسی انواع مختلف سیستم های یو پی اس

بررسی انواع مختلف سیستم های یو پی اس

بررسی انواع مختلف سیستم های یو پی اس

در بازار در مورد انواع مختلف سیستم های یو پی اس و ویژگی های آنها تعاریف بسیار گیج کننده وجود دارد. هر یک از این نوع یو پی اس ها دارای تعاریف خاص خود هستند کاربرد عملیاتی آنها نیر با هم تفاوت دارد و مزایا و معایب خاص خود می باشند. با استفاده از اطلاعات زیر شما می توانید تصمیم خود را در مورد انتخاب توپولوژی مناسب یو پی اس برای نیاز خود را استخراج نماید.

https://www.takinmall.com/different-types-of-ups-systems

معرفی

انواع مختلف یو پی اس (UPS) و ویژگی های آنها اغلب باعث سردرگمی در صنعت مرکز داده می شوند. به عنوان مثال، به طور عمده عقیده ای وجود دارد تنها دو نوع سیستم های یو پی اس Online و Standby وجود دارد که این دو اصطلاحا دسته دربرگیرنده بسیاری از سیستم های یو پی اس موجود نمی باشد. بسیاری از سوء تفاهمات در مورد سیستم های یو پی اس هنگامی که انواع مختلف توپولوژی های یو پی اس به درستی تبیین می شود از بین می روند. توپولوژی یو پی اس به ماهیت اساسی و طراحی یک یو پی اساشاره می کند. برندهای های مختلف تولید کننده یو پی اس به طور مرتب مدل هایی با طرح های و یا توپولوژی های مشابه ، اما با عملکرد و کارایی بسیار متفاوت تولید می کنند.
انواع یو پی اس
انواع سیستم های یو پی اس ها با اهداف مختلفی طراحی و ساخته شده اند و ضریب عملکرد متناسب خود را دارند. رایج ترین شیوه های طراحی سیستم های یو پی اس عبارتند از:

Standby
Line Interactive
Standby-Ferro
Double Conversion On-Line
Delta Conversion On-Line

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

توپولوژی یو پی اس
یو پی اس در بازار امروز اساسا دارای دو نوع طراحی است: خط تعاملی و دو تبدیل. این دو توپولوژی به طور متفاوتی عمل می کنند و اگر سبک اشتباه استفاده شوند، می توانند بار بحرانی را تحت تاثیر قرار دهند. به طور معمول یو پی اس تعاملی خطی برای رایانه های پرسنلی یا برای برنامه های کاربردی است که انزوا در خروجی حیاتی نیست. برای اکثر امکانات، ما توصیه می کنیم UPS دو تبدیل، زیرا آنها موج شکل خروجی بهتر در تمام حالت های عملیاتی و انزوا بهتر است. این را می توان به عنوان درجه قدرت کامپیوتر اشاره کرد.
 
تبدیل دوگانه
یو پی اس های دوبار تبدیل آنلاین با استفاده از یک مدار قدرت و یک اینورتر که قدرت AC در حال ورود به برق DC از طریق یک یکسو کننده را تغییر می دهد و قدرت را به تنظیم AC از طریق یک اینورتر تبدیل می کند. این فرآیند تبدیل دوگانه - AC به DC، DC به AC - قدرت مداوم را به بار برای قدرت متعادل می دهد. دوقطبی یو پی اس از باتری های متصل شده در اتوبوس DC محافظت می کند. واحد های دوگانه یو پی اس یو پی اس محافظت می کنند و انعطاف پذیری الکتریکی را از همه ی انواع مشکلات الکتریکی ارائه می دهند: جریان های ناگهانی، سنبله، گذرا، انفجار، سر و صدای خط، تغییرات فرکانس، قهوه ای و خاموشی. دوقطبی یو پی اس می تواند با تغییرات ولتاژ ورودی ولتاژ و تحرک های شدید شکل، با بیرون رفتن به باتری و همچنان بتواند شکل موج خروجی تمیز را به بارها ارائه دهد.
 
خط تعاملی
UPS های تعاملی خطی از یک سوئیچ انتقال و ترکیبی از اینورتر / مبدل استفاده می کنند که هر دو باتری را شارژ می کنند و انرژی خود را به خروجی AC در هنگام از دست دادن قدرت ابزار تبدیل می کنند. قدرت خط AC هنوز منبع اصلی اولیه بار است و به طور مداوم فیلتر می شود. باتری منبع تغذیه ثانویه است. هنگامی که خط قدرت عمل می کند، اینورتر / مبدل باتری را خنثی می کند. هنگامی که قدرت ناکام است، آن را در معکوس عمل می کند و قدرت باتری را به برق AC تبدیل می کند تا بارها را تغذیه کند پس از اینکه سوئیچ انتقال داخلی ورودی اصلی را باز می کند. یو پی اس تعاملی خطی به طور معمول با مدار برای فیلتر کردن سر و صدای خازن مورد استفاده قرار می گیرد و برای تنظیم ولتاژ خروجی، فراهم آوردن نیروی اضافی در هنگام قطع ولتاژ و خروجی خازن در طول موج ها، تنظیم می شود. یک خط اینترفیس UPS نمیتواند به اندازه بزرگتر از نوسانات ورودی ولتاژ یا اعوجاج سنگین شکل موج ورودی بدون نیاز به باتری رفتار کند. خطوط تعاملی UPS برای انتقال به باتری چندین بار در روز غیر معمول نیست. علاوه بر این، بعضی از واحد های UPS Line Interactive دارای یک بای پس داخلی نیستند، به طوری که هنگامی که یک واحد خرابی را خاموش می کند و بار بحرانی از بین می رود.

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

مفهوم UPS

مخفف "برق اضطراری" است. در جهان فناوری، UPS بیش از یک شرکت حمل و نقل قهوه است. همچنین یک نوع منبع تغذیه است که با استفاده از پشتیبان باتری برای حفظ قدرت در هنگام قطع برق غیر منتظره است.

یک UPS معمولی مصرف کننده یک محافظ شتاب است که شامل یک باتری قابل شارژ با ظرفیت بالا است. دستگاه های کوچکتر UPS مانند نوارهای بزرگ و بزرگ هستند، در حالی که آنهایی که بزرگتر هستند ممکن است ایستاده باشند و تقریبا مانند رایانه های کوچک باشند. بسیاری از شرکت ها از منبع برق اضطراری استفاده می کنند تا در صورت شکست برق، تجهیزات خود را در حال اجرا نگه دارند. در حالی که یو پی اس تنها 15 دقیقه پس از قطع برق کامپیوتر را در حال اجرا نگه می دارد، معمولا زمان کافی برای ذخیره تمام اسناد لازم است و به درستی کامپیوتر را خاموش می کند. این زمان اضافی برای کسی که در حال کار بر روی یک سند یا پروژه مهم است که اخیرا ذخیره نشده است، بسیار ارزشمند است.

از آنجا که دستگاه های UPS قدرت را از طریق باتری اجرا می کنند، محدودیتی در بار ولتاژ دارند که می توانند پشتیبانی کنند. حداکثر حد بار نیروی برق اغلب به نام یو پی اس تعبیه شده و به ترتیب حروف "VA." به عنوان مثال، APC (Power Conversion Power Conversion) Battery Backup 750VA دارای بار بار 750VA است. با این حال، حداکثر توان مصرفی یو پی اس معمولا 60٪ از تعداد VA است. بنابراین UPS 750VA حداکثر 450 وات برای دستگاه های متصل را پشتیبانی می کند. مهم این است که قبل از خرید یک یو پی اس، تعداد کل وات شما قبل از خرید یو پی اس استفاده کنید تا مطمئن شوید که یک با توانایی کافی را دریافت می کنید تا شما آن را بارگیری نکنید.

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

برق اضطراری (UPS)
تعریف - منظور از منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) چیست؟
یک منبع تغذیه اضطراری (UPS) تقریبا لحظه ای قدرت را فراهم می کند که منبع اصلی منبع برق نتواند، و یا زمان برای بازگشت قدرت یا برای کاربر به طور معمول با تعطیل کردن برنامه های سیستم عامل کامپیوتر و استفاده از سیستم عامل سیستم را خاموش کن

کاربر به مدت 5 تا 15 دقیقه برای خاموش کردن یک سیستم به طور معمول یا آوردن منبع برق کمکی آنلاین برای بازگرداندن منبع تغذیه. علاوه بر این، اکثر سیستم های یو پی اس نیز برای کاهش جریان الکتریکی منبع ولتاژ، ستون های ولتاژ، بی ثباتی فرکانس، تداخل صدا یا اعوجاج هارمونیک از شکل موج ایده آل سینوسیال کار می کنند.

Techopedia توضیح می دهد که برق اضطراری (UPS)
یک یو پی اس توسط نوع تجهیزات محدود نمی شود و قدرت بی وقفه را به کامپیوترها، مراکز داده یا سایر تجهیزات الکتریکی متصل می کند که در طول یک نارسایی برق غیر منتظره.

واحد UPS بسته به اندازه تجهیزات محافظت شده متفاوت است که می تواند از یک کامپیوتر به تمام مراکز داده، ساختمان ها یا شهرها فاصله بگیرد. وقتی که نوسانات و یا وقفه های برق طبیعی را حس می کنید، یو پی اس به طور اتوماتیک سیستم های پشتیبان را فعال می کند تا اطمینان حاصل شود که داده ها از بین رفته اند. بسیاری از فن آوری ها برای افزایش اثربخشی سیستم های UPS مدرن، از جمله موارد زیر استفاده می شود:

آفلاین / آماده به کار: با استفاده از یک خروجی اینورتر DC / AC، که معمولا بیش از 25 میلی ثانیه نیست، قدرت الکتریسیته را خاموش می کند.
Line-Interactive: با استفاده از یک ترانسفورماتور ولتاژ متغیر ولتاژ متغیر ولتاژ خروجی ترانسفورماتور، با استفاده از یک ترانسفورماتور ولتاژ متغیر ولتاژ متغیر ولتاژ خروجی ترانسفورماتور، ظرفیت 5 تا 30 دقیقه و چندین ساعت را با گسترش تقویت می کند.
دو تبدیل آنلاین: این شبیه به تعاملی خطی است، به جز اینکه یک یک ردیف مستقیم به طور مستقیم یک مبدل DC / AC را هدایت می کند، حتی زمانی که آن را با جریان الکتریکی معمولی متصل می کند. این معمولا یک گزینه با هزینه بالا است.
یو پی اس ها ممکن است وضعیت خود را (شارژ باتری و آمادگی برای انجام) نظارت کنند و کمبود یا مسائل مربوط به کامپیوتر محافظت شده را از طریق یک پورت سریال، اترنت یا اتصال USB گزارش دهند.

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

منبع تغذیه اضطراری (یو پی اس)

منبع تغذیه بدون وقفه (یو پی اس) منبع تغذیه پشتیبان است که وقتی برق برق به کامپیوتر متوقف می شود کار می کند. یک UPS کوچک می تواند ظرفیت باطری را برای چند دقیقه خاموش کند تا فایل ها ذخیره شوند و کامپیوتر بتواند به درستی خاموش شود. یک یو پی اس بزرگتر میتواند قدرت را برای مدت زمان بیشتری تامین کند.

 

  • Sajjad Rezaei