تکین هاست

وبلاگ رسمی شرکت تکین هاست

تکین هاست

وبلاگ رسمی شرکت تکین هاست

وبلاگ رسمی شرکت تکین هاست

پیوندها

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

UPS چیست؟

UPS چیست؟

UPS

UPS چیست؟

یو پی اس
یو پی اس، یا به شکل طولانی آن، منبع تغذیه بی وقفه، منبع تغذیه ای است که حاوی یک باتری است که هنگامی که قدرت از بین می رود، فناوری اطلاعات را نگه می دارد.

یو پی اس ها همچنین قادر به کاهش تاثیر ضربه های سنگین هستند.

یو پی اس برای مدت طولانی اجرا نمی شود و نباید با یک ژنراتور اشتباه گرفت. تابع اصلی آن اینست که سیستم ها را تا زمانی که قدرت در یک فضای کوتاه از زمان بازسازی شده است، ادامه دهیم یا انتقال بین منبع اصلی اولیه که به یک منبع انرژی ثانویه (به عنوان مثال یک ژنراتور) شکست خورده است، کار را ادامه دهد .

اساسا، آن را به سرعت به افزایش قدرت واکنش نشان می دهد و انتقال بین منابع قدرت اولیه و پشتیبان را انتقال می دهد.

برای مثال، آنها در رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرند تا به کاربران وقت کافی برای صرفه جویی در کارهای خود را قبل از اینکه کامپیوتر خاموش شود.

هنگامی که یک افزایش قدرت وجود دارد، UPS کمک می کند تا کامپیوتر از آن آسیب دیده و آسیب ببیند.

چه نقشی در مرکز داده ای بازی می کنند؟

 

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

مفهوم یو پی اس (Uninterruptible power supply)

یو پی اس یا منبع تغذیه اضطراری یا منبع برق اضطراری (UPS) یک دستگاه الکتریکی است که وقتی برق ورودی یا برق قطع می شود، برق اضطراری را به یک بار تحمیل می کند. یک یو پی اس از سیستم برق اضطراری یا برق اضطراری یا ژنراتور آماده به کار متفاوت است که با تامین انرژی ذخیره شده در باتری ها، ابررایانه ها یا چرخ های فلزی محافظت نزدیک به لحظه از وقفه های ورودی را فراهم می کند. زمان اجرای باتری بیشترین منبع برق اضطراری نسبتا کوتاه (فقط چند دقیقه) است اما کافی است برای شروع یک منبع برق آماده به کار یا به درستی تجهیزات محافظت شده را خاموش کنید. این یک نوع سیستم قدرت مداوم است.

یو پی اس به طور معمول برای محافظت از سخت افزار مانند رایانه ها، مراکز داده، تجهیزات مخابراتی و یا سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شود، در صورتی که اختلال برق غیرمنتظره می تواند باعث صدمات، تلفات، اختلال در کسب و کار جدی و یا از دست دادن اطلاعات شود. واحد های UPS در اندازه های مختلف از واحد هایی طراحی شده اند که برای محافظت از یک کامپیوتر بدون یک مانیتور تصویری (حدود 200 ولت آمپر امتیاز) به واحد های بزرگ که تمام مراکز داده یا ساختمان ها را متصل می کنند. بزرگترین یو پی اس های جهانی، سیستم ذخیره انرژی الکتریکی 46 مگاواتی (BESS)، در فیربنکس، آلاسکا، کل شهر و روستاهای اطراف روستاها را در خلال وقوع قطع می کند.

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

ساعت هوشمند سونی
ساعت هوشمند سونی یک سری از دستگاه های پوشیدنی است که توسط Sony Mobile تولید شده و به بازار عرضه می شود که به گوشی های هوشمند آندروید متصل می شوند و می تواند خوراک های توییتر، اس ام اس و غیره را نمایش دهد. نسخه های مختلف با دستگاه های مختلف اندروید سازگار هستند.

اصلی

اصلی "MN2" ساعت هوشمند سونی از سال 2012
سونی SmartWatch، مدل MN2SW، از مچ بند سیلیکون قابل انعطاف با چندین رنگ موجود استفاده می کند. این در CES 2012 معرفی شد و بعدا در ماه مارس 2012 راه اندازی شد.
سونی SmartWatch 2
سامسونگ SmartWatch 2، مدل SW2، در اواخر سپتامبر 2013 راه اندازی شد. SW2 با همکاری هر گوشی هوشمند اندرویدی 4.0 و بالاتر، بر خلاف Galaxy Gear smartwatch سامسونگ که تنها با برخی از گوشی های Galaxy Galaxy سامسونگ کار می کند، پشتیبانی می کند. تماشای یک بدن آلومینیومی دارد و با گزینه ی سیلیکون یا مچ بند فلزی همراه است، اما می تواند با هر دستبند 24 میلی متری استفاده شود. این صفحه نمایش 1.65 اینچ با ابعاد 1.61 اینچ و 0.35 اینچ ضخامت دارد، وزن آن 0.8 اینچ است و یک صفحه نمایش ال سی دی با رزولوشن 220 x 176 دارد. SW2 با استفاده از بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می شود و از NFC برای جفت سازی آسان پشتیبانی می کند. این دارای رتبه IP57 است، بنابراین می توان آن را در آب به مدت یک دقیقه به مدت 30 دقیقه آب گرفتگی و مقاوم در برابر گرد و غبار.

سازگار با دستگاه های آندروید متفاوت است.

اصلی

اصلی "MN2" ساعت هوشمند سونی از سال 2012
سونی SmartWatch، مدل MN2SW، از مچ بند سیلیکون قابل انعطاف با چندین رنگ موجود استفاده می کند. این در CES 2012 معرفی شد و بعدا در ماه مارس 2012 راه اندازی شد.

سونی SmartWatch 2
سامسونگ SmartWatch 2، مدل SW2، در اواخر سپتامبر 2013 راه اندازی شد. SW2 با همکاری هر گوشی هوشمند اندرویدی 4.0 و بالاتر، بر خلاف Galaxy Gear smartwatch سامسونگ که تنها با برخی از گوشی های Galaxy Galaxy سامسونگ کار می کند، پشتیبانی می کند. تماشای یک بدن آلومینیومی دارد و با گزینه ی سیلیکون یا مچ بند فلزی همراه است، اما می تواند با هر دستبند 24 میلی متری استفاده شود. این صفحه نمایش 1.65 اینچ با ابعاد 1.61 اینچ و 0.35 اینچ ضخامت دارد، وزن آن 0.8 اینچ است و یک صفحه نمایش ال سی دی با رزولوشن 220 x 176 دارد. SW2 با استفاده از بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می شود و از NFC برای جفت سازی آسان پشتیبانی می کند. این دارای رتبه IP57 است، بنابراین می توان آن را در آب به مدت 30 دقیقه به مدت یک متر شناور و مقاوم در برابر گرد و غبار [

سونی SmartWatch 3
در IFA 2014 شرکت Sony Smartwatch 3 اعلام کرد. پردازنده آن از ARM Cortex-M MCU [9] نسل قبلی به پردازنده ARM Cortex-A متصل شده است.

همانطور که توسط ABI Research اشاره شد، "SmartWatch 3 دارای ویژگی های جدید بسیاری از جمله ضد آب (IP68 امتیاز، نه تنها مقاوم)، ظاهر بهبود یافته، انتقال به Android Wear و معرفی یک پلت فرم پوشیدنی جدید از Broadcom است ... [این] بر اساس سیستم پلتفرم Broadcom بر روی تراشه (SoC) که شامل 1.2GHz پردازنده چهار هسته ای ARM Cortex A7 (BCM23550)، پردازشگر GPS و سنسور بهبود یافته SoC (BCM47531) است که قادر به ردیابی همزمان پنج سیستم ماهواره ای (GPS ، GLONASS، QZSS، SBAS، و BeiDou)، تراشه اتصال Wi-Fi 802.11n / BT / NFC / FM با چهار دسته Combo (BCM43341) و IC Integrated Power Management (BCM59054). "

چند برنامه قادر به استفاده از GPS Smartwatch 3 هستند، از جمله:

Google MyTracks (از 2014، دسامبر)
RunKeeper (از 2014 دسامبر)
آندوموندو (از مارس 2015)
اگر این
Ghostracer (می توانید به Strava آپلود کنید)
استرا (بتا)
Rambler
ساعت هوشمند نیز قادر به ردیابی شنا با swim.com و نوسان گلف با vimoGolf است.

سونی SmartWatch 3 به نسخه 2.0 Android Wear ارتقا نخواهد یافت.

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

یک ساعت هوشمند یک کامپیوتر پوشیدنی به شکل ساعت مچی است. ساعت هوشمند مدرن رابط کاربری صفحه لمسی محلی را برای استفاده روزانه فراهم می کند، در حالی که یک برنامه گوشی هوشمند مرتبط با آن برای مدیریت و تله متری (مانند نظارت بر زیست محیطی طولانی مدت) فراهم می کند. در حالی که مدل های اولیه می توانند وظایف اساسی مانند محاسبات، زمان بندی دیجیتال، ترجمه ها و بازی را انجام دهند، smartwatches 2010s قابلیت های عمومی بیشتری نسبت به گوشی های هوشمند دارند، از جمله برنامه های تلفن همراه، سیستم عامل همراه و اتصال بلوتوث. بعضی از ساعتهای هوشمند به عنوان دستگاه پخش رسانه ای قابل حمل، با رادیو FM و پخش فایل های صوتی و تصویری دیجیتال از طریق هدست بلوتوثی یا USB عمل می کنند. بعضی از مدل ها، به نام "تلفن های تماشا" (یا برعکس)، دارای قابلیت های تلفن همراه مانند برقراری تماس هستند.

در حالی که سخت افزار داخلی متفاوت است، اکثر آنها یک نمایشگر الکترونیکی الکترونیکی دارند، یا یک LCD با نور پس زمینه یا OLED یا هولوگرام. بعضی از کاغذهای پرتابل یا الکترونیکی استفاده می کنند تا انرژی کمتری مصرف کنند. اکثر آنها باتری قابل شارژ دارند. دستگاه های جانبی ممکن است شامل دوربین های دیجیتال، دماسنج، شتاب سنج، گام شمار، مانیتور ضربان قلب، ارتفاع سنج، فشار سنج، قطب نما، گیرنده های GPS، بلندگوهای کوچک و کارت های SD باشد که توسط بسیاری از انواع رایانه ها به عنوان دستگاه های ذخیره سازی شناخته می شوند.

نرم افزار ممکن است شامل نقشه های دیجیتال، برنامه ریزان و سازمان دهندگان شخصی، ماشین حساب ها و انواع مختلف چهره دیده شود. این ساعت ممکن است با دستگاه های خارجی مانند سنسورها، هدست های بی سیم یا صفحه نمایش سرفصل ارتباط برقرار کند. مانند دیگر کامپیوترها، یک ساعت هوشمند ممکن است اطلاعات را از سنسورهای داخلی یا خارجی جمع آوری کند و ممکن است از ابزارهای دیگر یا رایانه ها کنترل و یا بازیابی کند. این ممکن است فن آوری های بی سیم مانند بلوتوث، Wi-Fi و GPS را پشتیبانی کند. برای بسیاری از اهداف، یک "کامپیوتر تماشا" به عنوان یک جلوی سیستم برای سیستم از راه دور مانند یک گوشی هوشمند، ارتباط برقرار کردن با گوشی هوشمند با استفاده از فن آوری های مختلف بی سیم است. ساعتهای هوشمند پیشرفت می کنند، به خصوص طراحی آنها، ظرفیت باتری و برنامه های مرتبط با سلامت.

 

سال های اول
اولین ساعت دیجیتال که در سال 1972 عرضه شد، Pulsar تولید شده توسط شرکت ساعت همیلتون بود. "Pulsar" نام تجاری نامیده می شود که بعدا توسط Seiko در سال 1978 به دست می آید. در سال 1982 یک ساعت Pulsar (NL C01) منتشر شد که می توانست 24 رقم را ذخیره کند، به این ترتیب احتمالا اولین بار با حافظه قابل برنامه ریزی کاربر یا " memorybank "تماشا کنید. با معرفی رایانه های شخصی در دهه 1980، Seiko شروع به توسعه رایانه ها در قالب ساعت ها نمود. دیده بان Data 2000 (1983) با یک صفحه کلید خارجی برای ورود اطلاعات وارد شد. داده ها از طریق صفحه کلید به ساعت به وسیله ی اتصال الکترو مغناطیسی (پیوند بی سیم) همگام سازی شدند. این نام از توانایی آن برای ذخیره 2000 کاراکتر می باشد. D409 اولین مدل Seiko با ورود اطلاعات در داخل صفحه بود (از طریق یک صفحه کلید کوچک) و دارای یک صفحه ماتریس نقطه ای بود. حافظه آن تنها با 112 رقم کوچک بود. این در سال 1984 در طلا، نقره و سیاه منتشر شد. این مدل ها توسط بسیاری دیگر از Seiko در دهه 1980 دنبال شد، بیشتر به ویژه "سری RC": در طول دهه 1980، Casio شروع به فروش یک سری موفقیت آمیز "ساعت کامپیوتر" علاوه بر ساعت ماشین حساب خود کرد. بیشترین مشخصه سری بانک اطلاعاتی Casio بود. Novice "watch games" مانند ساعتهای بازی Nelsonic نیز توسط Casio و سایر شرکت ها تولید می شود.

سری سیکو RC
ترمینال مچ دست RC-1000 اولین مدل سیکو برای ارتباط با یک کامپیوتر بود و در سال 1984 منتشر شد. توسط سیکو اپسون توسعه داده شد و توسط کامپیوتر بر روی یک تراشه طراحی شده بود. این سازگاری با اکثر رایانه های محبوب آن زمان، از جمله Apple II، II + و IIe، Commodore 64، IBM PC، NEC 8201، Tandy Color Computer، مدل 1000، 1200، 2000 و TRS-80 مدل I، III، 4 و 4 پ. کامپیوتر مچی RC-20 در سال 1985 تحت نام تجاری مشترک Seiko Epson منتشر شد. این میکروپروسسور SMC84C00 8 بیتی Z-80 داشت؛ 8 کیلوبایت ROM و 2 کیلوبایت RAM. برنامه های کاربردی برای برنامه ریزی، یادداشت ها، و زمان جهان و برنامه ماشین حساب چهار کاره داشت. LCD ماتریس نقطه نمایش داده شده 42 × 32 پیکسل، و مهمتر از همه، حساس به لمس بود. مانند RC-1000، می تواند به یک رایانه شخصی متصل شود، در این صورت از یک کابل اختصاصی. همچنین قابل توجه بود که می توان آن را برنامه ریزی کرد، گرچه صفحه نمایش کوچک و ذخیره محدود آن، توسعه برنامه های کاربردی بسیار محدود است. گرافیک RC-4000 PC Data که در سال 1985 منتشر شد، به عنوان "کوچک ترین ترمینال کامپیوتر در جهان" نامگذاری شد. این 2 کیلو بایت ذخیره سازی داشت. RC-4500 (1985)، همچنین به عنوان مچ دست مکس شناخته شده بود، دارای ویژگی های مشابه RC-4000 بود، اما در رنگ های متنوع و روشن ظاهر شد.


مدل Timex Datalink Model 150 به وسیله فرمانده ویلیام شپرد در طول ماموریت 1 و فضانورد میخائیل تیورین، Expedition 14، در ISS در سال 2006 مورد استفاده قرار گرفت
دهه 1990
ساعت مچی Watchx Datalink، در سال 1994 معرفی شد. Smartwatches اولیه Timex Datalink یک حالت انتقال داده بی سیم را برای برقراری ارتباط با کامپیوتر متوجه شد. قرار ملاقات ها و مخاطبین ایجاد شده با برنامه Microsoft Schedule +، سلف MS Outlook، می تواند به راحتی از طریق صفحه نمایش پروتکل نور چشمک زدن به صفحه نمایش منتقل شود.

در سال 1998، استیو مان، اختراع، طراحی و ساخت اولین ساعت مچی Wristwatch در جهان را معرفی کرد که در 7 فوریه سال 2000 در IEEE ISSCC2000 ارائه شد، جایی که او به عنوان پدر محاسبات پوشیدنی نامگذاری شد. همچنین مجله لینوکس، که ساعت مچی ساعت مانی را در جلوی ظاهر کرد و مقاله مهمی از LJ Issue 75 بود، دیده می شود. Seiko Ruputer ژاپن را راه اندازی کرد - یک کامپیوتر ساعت مچی با پردازنده 3.6 مگاهرتزی. این بسیار موفقیت آمیز نبود زیرا به جای یک صفحه نمایش لمسی از یک دستگاه جوی استیک مانند شخصیت های ورودی استفاده می کرد (بسیار شبیه به نمرات بالا در بازی های کامپیوتری) و صفحه نمایش کوچک با وضوح در 102x64 در 4 مقیاس خاکستری، از متن در خارج از ژاپن، این ساعت به عنوان Matsucom onHand PC توزیع شد. با وجود تقاضای کم، Matsucom onHand PC تا سال 2006 توزیع شد، و این یک ساعت هوشمند با یک چرخه عمر طولانی بود. نرم افزار Ruputer و onHand PC 100٪ سازگار است. این ساعت به عنوان اولین ساعت هوشمند شناخته شده است، زیرا اولین تماشا برای نمایش صفحه نمایش گرافیکی (حتی تک رنگ) و بسیاری از برنامه های کاربردی 3rd party (اغلب Homebrew) است.

در سال 1999، سامسونگ نخستین تلفن تماشاش، SPH-WP10 را راه اندازی کرد. این یک آنتن پیشرو، صفحه نمایش LCD تک رنگ و 90 دقیقه زمان مکالمه با بلندگوی و میکروفون یکپارچه بود.

2010s
سونی اریکسون سونی اریکسون LiveView، یک دستگاه دیده بان پوشیدنی را عرضه می کند که اساسا نمایشگر بلوتوث خارجی برای یک گوشی هوشمند اندرویدی است.

Vyzin Electronics private Limited نخستین ساعت هوشمند خود را برای سلامتی با استفاده از تلفن همراه، GPS و دارو یادآوری و SOS برای کمک در زمان اضطراری اعلام کرد.

Vyzin Electronics Private Limited یک ساعت هوشمند فعال ZigBee را راه اندازی کرد با اتصال سلولی برای نظارت از راه دور سلامت به نام VESAG.

موتورولا MOTOACTV را در تاریخ 6 نوامبر 2011 منتشر کرد.

Pebble (ساعت) یک ساعت هوشمند نوآورانه بود که در آن زمان Kickstarter بیشترین پول را در اختیار داشت که از 12 آوریل تا 18 می 2012 به مبلغ 10.3 میلیون دلار رسید. این ساعت دارای 16 مگابایتی با رزولوشن 144 * 168 پیکسل با رزولوشن 144 * 168 مگاپیکسلی با استفاده از یک ال سی دی ترانسفورماتور فوق العاده کم توان "Sharp" با یک نور پس زمینه، یک موتور ارتعاشی، یک مغناطیس سنج، سنسورهای نور محیط و شتاب سنج سه محور. این می تواند با یک دستگاه آندروید یا iOS با استفاده از هر دو بلوتوث 2.1 و بلوتوث 4.0 (بلوتوث کم انرژی) با استفاده از Stomestreet One Bluetopia + MFi پشته ارتباط برقرار کند. بلوتوث 4.0 با پشتیبانی کم انرژی (LE) در ابتدا فعال نبود، اما به روز رسانی سیستم عامل در نوامبر 2013 آن را فعال کرد. این ساعت با استفاده از یک کابل USB اصلاح شده که به ساعت وصل شده به مغناطیسی متصل می شود برای حفظ قابلیت مقاومت در برابر آب است. باتری در آوریل 2012 تا هفت روز گذشته گزارش شده است. بر اساس بازخورد از پشتیبانان Kickstarter، توسعه دهندگان مقاومت به آب را به لیست ویژگی های اضافه کرده اند. Pebble دارای رتبه ضد آب 5 atm است که به معنی آن است که می تواند تا 40 متر (130 فوت) فرو رود و در آب شیرین و آب شور مورد آزمایش قرار گرفته است، در حالی که می توان با دوش گرفتن، تماشای غواصی، شیرجه یا شنا شناور شد.

در سال 2013، ادعا برای اولین بار smartwatch برای ضبط کامل قابلیت یک گوشی هوشمند با راه اندازی Omate با TrueSmart گذاشته شد. TrueSmart از کمپین Kickstarter منجر شد که بیش از 1 میلیون دلار درآمد داشته است، و این در حالی است که تاکنون پنجمین موفقیت Kickstarter است. TrueSmart ابتدایی عمومی خود را در اوایل سال 2014 آغاز کرد. تحلیلگر دستگاه های لوازم خانگی Avi Greengart، از تحلیل تحلیلی شرکت تحقیقاتی، پیشنهاد کرد 2013 ممکن است "سال ساعت هوشمند" باشد، به عنوان "اجزای سازنده به اندازه کافی کوچک و ارزان" و بسیاری از مصرف کنندگان گوشی های هوشمند خود را که با دستگاه پوشیدنی سازگار است. فناوری پوشیدنی مانند گوگل شیشه ممکن است به یک کسب و کار به ارزش 6 میلیارد دلار سالانه تبدیل شود و گزارش رسانه های ماه ژوئیه 2013 نشان می دهد که اکثر تولید کنندگان عمده لوازم الکترونیکی مصرفی در زمان انتشار در حال انجام کار بر روی یک دستگاه ساعت هوشمند بودند. قیمت خرده فروشی smartwatch می تواند بیش از 300 دلار به اضافه هزینه داده شود در حالی که حداقل هزینه دستگاه های مرتبط با گوشی های هوشمند ممکن است 100 دلار باشد.

از ماه جولای 2013، لیست شرکت هایی که در فعالیت های توسعه smartwatch مشغول فعالیت بودند شامل Acer، Apple، BlackBerry، Foxconn / Hon Hai، گوگل، LG، مایکروسافت، کوالکام، سامسونگ، سونی، VESAG و توشیبا بود. برخی از نکات قابل توجه این فهرست عبارتند از: HP، HTC، Lenovo و Nokia. [56] کریستوفر مامس، روزنامه نگار علوم و فن آوری، نکات زیر را در ارتباط با آینده ساعتهای هوشمند شناسایی کرده است:

اندازه فیزیکی smartwatches احتمالا بزرگ است.
عمر باتری نامناسب یک مشکل در حال انجام برای توسعه دهندگان ساعت هوشمند است، زیرا عمر باتری دستگاه ها در زمان انتشار 3 تا 4 روز بوده است و در صورتی که توابع بیشتر اضافه شوند، احتمال کاهش آن وجود دارد.
فناوری های صفحه نمایش جدید به عنوان یک نتیجه از تحقیقات ساعت هوشمند اختراع خواهد شد.
سطح موفقیت smartwatches غیر قابل پیش بینی است، زیرا ممکن است مسیر مشابهی را به نت بوک ها پیگیری کنند یا آنها ممکن است به اهداف مشابه با Google Glass که یکی دیگر از محصولات الکترونیکی پوشیدنی هستند برسند.
Acer S.T. Liew در مصاحبه ای با وب سایت ابزار بریتانیایی Pocket-Lint اظهار داشت: "... من فکر می کنم که هر شرکت تولید کننده باید به پوشیدنی نگاه کند. پوشیدنی جدید نیست ... فقط به این معنی نیست که باید آن را منفجر کرد، اما این فرصت برای میلیاردها دلار ارزش صنعت. "

از تاریخ 4 سپتامبر 2013، سه ساعت هوشمند جدید آغاز شده است: گلکسی سامسونگ سامسونگ، سونی SmartWatch 2 و Qualcomm Toq. PHTL، یک شرکت مستقر در شهر دالاس، تگزاس، در ماه سپتامبر 2013 برنامه Kickstarter را برای ساعت هوشمند Watch Watch خود به بازار عرضه کرده است. این دستگاه کاربران را قادر می سازد تلفن های خود را در جیب خود بگذرانند؛ و محیط های پر سر و صدا. اریک میشیوفسکی، مؤسس Pebble، در مصاحبه ای در سپتامبر 2013 اظهار داشت که شرکتش علاقه ای به پیشنهاد های خرید ندارد اما در مصاحبه ای در ماه نوامبر 2013 اعلام کرد که وی 190،000 ساعت هوشمند فروخته است که اکثریت آنها پس از آنکه Kickstarter بسته شد، فروخته شد.

دنیس وودزید، مدیر عامل شرکت موتورولا، تایید کرد که شرکتش در مصاحبه ای در ماه دسامبر 2013 بر روی یک ساعت هوشمند کار می کند. Woodside آگاهی از مشکلی که شرکت های دیگر با تکنولوژی های پوشیدنی مچ دست تجربه کرده اند، توضیح داد:

در نمایشگاه Consumer Electronics Show 2014 تعداد زیادی از ساعتهای هوشمند جدید از شرکت های مختلف مانند Razer Inc، Archos و چندین شرکت دیگر و همچنین چندین تازه کار منتشر شد. بعضی از آن ها به CES 2014، "انقلاب مچ دست"، به دلیل تعدادی از ساعتهای هوشمند منتشر شده و میزان عظیم تبلیغاتی که در ابتدای سال 2014 دریافت می کردند، شروع شد. در Google I / O در تاریخ 25 ژوئن 2014، Android Wear پلت فرم معرفی شد و LG G Watch و سامسونگ Gear Live آزاد شدند. موتورولا مبتنی بر Wear توسط موتورولا در سال 2014 اعلام شد. در پایان ماه ژوئیه، نیک هاک، مدیر عامل شرکت Swatch، اعلام کرد که در 2015 2015 Swatch Touch را با تکنولوژی های هوشمند خود راه اندازی خواهد کرد. در انگلستان نمایشگاه فناوری پوشیدنی در لندن و میزبان چندین شرکت هوشمند در نمایشگاه جدیدترین مدلهای خود بود.

راه اندازی سامسونگ Gear S smartwatch توسط رسانه ها در اواخر اوت 2014 پوشش داده شده است. این مدل دارای صفحه نمایش سوپر AMOLED منحنی و مودم ساخته شده در 3G، با نویسنده فن آوری Darrell Etherington اعلام در وب سایت TechCrunch، "ما در نهایت شروع برای دیدن نمایش هایی که در اطراف خطوط مچ دست قرار می گیرند، نه به عنوان یک سطح صاف سنتی. " این شرکت در اکتبر 2014، همراه با لوازم جانبی هدست دایره چرخ دنده، smartwatch Gear S را آغاز کرد. در IFA 2014، Sony Mobile نسل سوم سری هوشمند خود را اعلام کرد، Sony Smartwatch 3 توسط Android Wear. همچنین، دیده بان الکترونیکی کاغذی سرگرمی اعلام شد.

ساعت اپل
ساعت اپل
در تاریخ 9 سپتامبر 2014 شرکت اپل اعلام کرد اولین ساعت هوشمند خود را به نام اپل دیده می شود که در اوایل سال 2015 عرضه خواهد شد. در 24 آوریل 2015، ساعت اپل در سراسر جهان آغاز به کار کرد. نخستین سعی در استفاده از فناوری پوشیدنی، با انتقاد شدید در طول دوره پیش از راه اندازی، با بسیاری از بررسی های اولیه فناوری با اشاره به مسائل با عمر باتری و خرابی های سخت افزاری. با این حال، دیگران اپل را برای ایجاد یک دستگاه به طور بالقوه شیک که می تواند با «ساعت های سنتی» رقابت کند، نه تنها صنعت ساعت هوشمند به طور کلی ستایش کرد. ساعت هنگامی که فعال می شود (فقط با بلند کردن دست مچ دست، دست زدن به صفحه نمایش و یا فشار دادن یک دکمه) روشن می شود. مایکروسافت در تاریخ 29 اکتوبر 2014 مایکروسافت اعلام کرد که گروه مایکروسافت، یک ردیاب هوشمندانه هوشمند و اولین اقدام شرکت در دستگاههای مچبند چینی از SPOT (هوش مصنوعی شخصی) یک دهه پیش است. باند مایکروسافت در روز بعد از 30 اکتبر 2014 به مبلغ 199 دلار منتشر شد.

در اکتبر سال 2015 سامسونگ سامسونگ Gear S2 را معرفی کرد. این ویژگی دارای یک قاب متحرک برای سهولت استفاده و رتبه IP68 برای مقاومت در برابر آب تا عمق 1.5 متر در عرض 30 دقیقه است. این ساعت سازگار با استاندارد صنعتی 20 میلیمتر می باشد.

در نمایشگاه Consumer Electronics Show 2016، Razer Nabu Watch را که یک Smartwatch دو صفحه ای است، به نمایش گذاشته است. این صفحه یک صفحه نمایش نور پس زمینه روشن است که به برخی از ویژگی های استاندارد به عنوان تاریخ و زمان نگاه می کند و یک صفحه OLED دوم که فعال است با بالا بردن مچ دست شما اجازه دسترسی به ویژگی های هوشمند اضافی را می دهد. ساعت مچی TAG Heuer TAG Heuer Connected را که ساعت هوشمند توسط Android Wear ساخته شده است منتشر کرد.

در 31 اوت 2016، سامسونگ ساعت هوشمند سامسونگ Gear S3 را معرفی کرد، با مشخصات بیشتری، حداقل دو مدل وجود دارد، سامسونگ Gear S3 Classic و نسخه LTE Samsung Gear S3 Frontier.

ساعتهای هوشمند برتر که در نمایشگاه Consumer Electronics Show منتشر شد، شامل Casio WSD-F20، Misfit Wearables Vapor و سری Garmin Fenix ​​5 است. Apple در تاریخ 22 سپتامبر 2017، مدل اپل دیده بان سری 3 خود را عرضه کرد که در LTE همراه با قابلیت اتصال به تلفن همراه تماس ها، پیام ها و داده ها بدون تکیه بر یک اتصال تلفن هوشمند در این نزدیکی هست.

سامسونگ Galaxy Watch LTE را معرفی کرد.

اپل یک سری اپل دیده شده سری 4 را دوباره طراحی کرده است.

 

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

How to reset WordPress admin password

There are three ways to reset a lost WordPress dashboard password:

Using the Lost Password option
Using Softaculous Apps installer
In the database

Using the Lost Password option

1. Open your WordPress administrative login page – it is usually located in http://yourdomain.com/wp-admin.

2. Click on the Lost your password? option, fill out the username or email address > Get New Password:

How to reset WordPress admin password

How to reset WordPress admin password

3. Log into your email account, which is set as your administrative WordPress contact. You can find the email message with the password reset URL there, click on it:
How to reset WordPress admin password

4. Enter your new strong password twice on the opened page > Reset password:

How to reset WordPress admin password

Using Softaculous Apps installer

In order to change the password for your WordPress admin user, follow next steps:

1. Log into cPanel and navigate to Softaculous Apps Installer menu:

How to reset WordPress admin password

2. In the Softaculous interface find All Installations icon in the top right corner:

How to reset WordPress admin password

3. In this menu you will see Scripts Installations list. Select the one you need to change the admin password for and click on Edit Details (pencil icon) next to it:

How to reset WordPress admin password

4. Next you will see installation details page. Scroll down to Admin Account section. Here you need to enter your current username and the new password in Admin Password field:

How to reset WordPress admin password

5. Once done, scroll down to the bottom of the page and hit Save installation details button:

How to reset WordPress admin password

6. After that you will receive the message about the successful update:

How to reset WordPress admin password

Feel free to log in to WordPress admin panel using the new password.

Reset the password via the database

If Lost your password? confirmation emails do not arrive, or if you have no access to the email account linked to your administrative dashboard, you can reset your password via MySQL database:

1. Log into your cPanel > section Files File manager and navigate to the document root of your WordPress website:

How to reset WordPress admin password

2. To check what database is used for your WordPress website, open the wp-config.php file located in:

How to reset WordPress admin password

3. Go to cPanel > Databases section > phpMyAdmin:

How to reset WordPress admin password

4. Select the database in question, table wp-users and click on Edit next to the admin user:

How to reset WordPress admin password

5. On the next page, type in your new strong password into the user_pass box, select MD5 in the Function column and click Go:

How to reset WordPress admin password

You can now go back to the WordPress dashboard page and try to log in with the new password.

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

shared hosting

Shared hosting is Web hosting in which the service provider serves pages for multiple Web sites, each having its own Internet domain name, from a single Web server. Most Web hosting companies provide shared hosting. Although shared hosting is a less expensive way for businesses to create a Web presence, it is usually not sufficient for Web sites with high traffic. These sites need a dedicated Web server, either provided by a Web hosting service or maintained in-house.

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

نحوه انتخاب توان یو پی اس و باتری مناسب

یکی از دغدغه های مربوط به خرید یو پی اس و فروش یو پی اس ، محاسبه صحیح یو پی اس و آمپر باتری مورد نیاز مصرف کننده است. با مطالعه این پست می توانید از این پس به راحتی خودتان این محاسبات را انجام دهید.

برای انتخاب یو پی اس مناسب ابتدا باید توان تجهیزات موجود محاسبه گردد . با توجه به توان محاسبه شده ، بهتر است یو پی اس ای با توان بالاتر انتخاب گردد . به عنوان نمونه اگر اداره ای دارای 6 دستگاه کامپیوتر باشد و توان هر کامپیوتر 250 وات فرض شود ، توان مجموع کامپیوترها برابر 1500 وات می شود ، حال برای انتخاب یو پی اس 30 درصد بالاتر از این توان را محاسبه می کنیم که برابر 1950 وات خواهد شد ، لذا با توجه به ضریب توان ( Power Factory ) دستگاه یو پی اس و این که در بازار توان یو پی اس با توان ظاهری آن و بر حسب KVA شناخته می شود ، در این حالت دستگاه مناسب 3KVA خواهد بود. ( آشنایی با اصطلاحات مرتبط با یو پی اس )
 
یو پی اس ها اغلب دارای بازده بالای 95% بوده ، بسته به میزان توان مصرف کننده و باطری خود قادرند تا مدت زمان مشخصی که از فرمول زیر محاسبه می شوند ، برق خروجی را تامین کنند.



به عنوان مثال یک یو پی اس با دو باتری 12 ولت و55 آمپر ساعت در حال تغذیه یک کامپیوتر 300 وات قادر است بیش از3.3 ساعت کامپیوتر را روشن نگه دارد. دستگاه با مشخصات فوق قادر است 16 لامپ مهتابی 60 وات را به مدت یک ساعت روشن نگه دارد.


برای انجام محاسبات مربوط به یو پی اس و آمپر باتری یو پی اس بر روی لینک زیر کلیک کنید :

محاسبه خودکار یو پی اس و آمپر باتری یو پی اس

آنچه باید هنگام خرید یو پی اس به آن توجه کنید :

راهنمای خرید یو پی اس
  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

هارد دیسک های Western Digital سری Red (قرمز)

 

سری قرمز (RED) هارد دیسک های اینترنال وسترن دیجیتال که از کیفیت و پایداری بسیار بالایی برخوردار بوده و جهت استفاده در Datacenter ها طراحی شدند، در اواسط سال 2012 توسط این کمپانی بزرگ معرفی گردید. لازم به ذکر است این سری از هارد دیسک ها، قابلیت سازگاری کامل با انواع Raid را دارا می باشند. شرکت Western Digital سری قرمز هارد دیسک های خود را برای استفاده در ذخیره سازهای تحت شبکه یا همان NAS ها و همچنین جهت ذخیره سازی اطلاعات در شبکه های خانگی و یا اداری کوچک و یا برای ذخیره اطلاعات حساس و به کارگیری درایو برای پیکربندی Raid طراحی و تولید کرده است. هارد دیسک های داخلی سری RED برای استفاده در مکان هایی که اطلاعات بسیار مهم و زیادی را در شبکه و یا در حالت پیکربندی Raid جابه جا می کنند، ایده آل هستند زیرا هارد دیسک های این سری، نسبت به هارد دیسک های معمولی، خطر از دست دادن داده ها در هنگامی که درون یک NAS قرار دارند و یا در پیکربندی Raid استفاده می شوند را نداشته و ضریب اطمینان بیشتری را برای مشتری فراهم می آورد.

blue-hdd

هارد دیسک های وسترن دیجیتال از رابط بسیار سریع SATA III با سرعت 6 گیگابایت بر ثانیه و حافظه کش 64 مگابایت و در حال حاضر در شش ظرفیت 1، 2، 3، 4، 5 و 6 ترابایت تولید و به بازار عرضه شده اند. در گذشته دو ظرفیت 750 گیگابایت و 1 ترابابیت نیز برای سری قرمز وجود داشت که با حافظه کش 16 مگابایت تولید می شد. هارد دیسک های سری RED ازسری Green قوی تر و سریع تر هستند ولی مانند سری گرین دارای مصرف پایین انرژی می باشند و از 35 درصد عمر بیشتر نسبت به هارد دیسک های دیگر برخوردار هستند. از دیگر ویژگی های هارد دیسک های سری قرمز میتوان به وجود فناوری IntelliPower برای کاهش توان مصرفی و افزایش کارایی و پایداری هارد دیسک، بهره بری از فناوری NASware برای سازگاری هرچه بیشتر با ذخیره سازهای تحت شبکه به منظور استفاده در شبکه های کوچک اداری و خانگی و مقاوم بودن در برابر لرزش و تکان های مکرر و عملکرد یکنواخت در حالت های مختلف اشاره کرد.

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید یو پی اس

 

برای خرید یو پی اس به نکات متفاوتی باید توجه داشت تا بعد از خرید یو پی اس ، لذت و طعم یک خرید خوب را تجربه کنید.

نکات مهم خرید یو پی اس را می توان به صورت زیر بیان کرد:

1. توان مورد نیاز و توان مصرفی :

یکی از مهم ترین نکات برای خرید یو پی اس این است که توان مصرفی دستگاه هایی که قرار است به آن متصل شوند را محاسبه کنید ، برای این منظور کافی است توان هر یک از وسایل را جداگانه و در نهایت مجموع آنها را حساب کنید. ( در زیر توان مصرفی دستگاه های معمول آورده شده است ) توان وسایل برقی با وات بیان می شود که این توان معمولا روی دستگاه های برقی نوشه شده است در صورتی که به توان مصرفی دستگاه مستقیم اشاره نشده باشد حتما عددی به عنوان جریان (A) آن نوشته شده است که از حاصل ضرب آن عدد در ولتاژ دستگاه ، توان آن بدست می آید. به عنوان مثال اگر روی برچسب یک پرینتر که مستقیم به برق متصل می شود ( بدون آداپتور ) جریان را 2 آمپر نوشته باشد ، توان پرینتر 2×220 یعنی 440 وات  می شود.

پس از برآورد توان دستگاه ها و تجهیزات باید یو پی اس ای را انتخاب نمود که دارای توانی بیشتر از توان تجهیزات باشد. در حالت عرف توان یو پی اس ، 1.25 برابر توان تجهیزات انتخاب می شود. این کار دارای چند حسن است:

الف. با توجه به این که یو پی اس درحالت FULL LOAD (استفاده از حداکثر توان) خود ، کار نمی کند منجر به افزایش طول عمر یوپی اس می گردد.

ب. در صورت کار تمام تجهیزات ، یو پی اس به راحتی قادر به تامین توان آنها خواهد بود. به عبارت دیگر UPS بدون هیچ گونه مشکل در بدترین شرایط نیز کار خواهد کرد.

ج. اگر بار به میزان جزیی تغیر نمود نیاز به ارتقاء یو پی اس (UPS) نیست به عنوان مثال اگر یک کامپیوتر به مجموعه اضافه شود نیاز به تغییر و ارتقاء یوپی اس نخواهد بود.

نحوه انتخاب توان یو پی اس و باتری مناسب چیست؟

یکی از دغدغه های مربوط به خرید یو پی اس و فروش یو پی اس ، محاسبه صحیح یو پی اس و آمپر باتری مورد نیاز مصرف کننده است. با مطالعه این پست می توانید از این پس به راحتی خودتان این محاسبات را انجام دهید.

برای انتخاب یو پی اس مناسب ابتدا باید توان تجهیزات موجود محاسبه گردد . با توجه به توان محاسبه شده ، بهتر است یو پی اس ای با توان بالاتر انتخاب گردد . به عنوان نمونه اگر اداره ای دارای 6 دستگاه کامپیوتر باشد و توان هر کامپیوتر 250 وات فرض شود ، توان مجموع کامپیوترها برابر 1500 وات می شود ، حال برای انتخاب یو پی اس 30 درصد بالاتر از این توان را محاسبه می کنیم که برابر 1950 وات خواهد شد ، لذا با توجه به ضریب توان (Power Factory) دستگاه یوپی اس و این که در بازار توان UPS با توان ظاهری آن و بر حسبKVA شناخته می شود ، در این حالت دستگاه مناسب 3KVA خواهد بود.

یو پی اس ها اغلب دارای بازده بالای 95% بوده ، بسته به میزان توان مصرف کننده و باطری خود قادرند تا مدت زمان مشخصی که از فرمول زیر محاسبه می شوند ، برق خروجی را تامین کنند.

محاسبه یو پی اس و باتری یو پی اس

به عنوان مثال یک یو پی اس با دو باتری 12 ولت و55 آمپر ساعت در حال تغذیه یک کامپیوتر 300 وات قادر است بیش از3.3 ساعت کامپیوتر را روشن نگه دارد. دستگاه با مشخصات فوق قادر است 16 لامپ مهتابی 60 وات را به مدت یک ساعت روشن نگه دارد.

2. امکان تنظیم پارامترها :

یو پی اس ها دارای پارامترهای مختلفی هستند که برای عملکرد صحیح یو پی اس (UPS) باید به درستی تنظیم شوند. این تنظیمات می تواند توسط کارخانه ایجاد شود یا توسط کاربر نهایی انجام شود. در بسیاری از برندها تمامی پارامترها در کارخانه تنظیم شده و کاربر هیچگونه آزادی عمل در انتخاب پارامترها ندارد. در یو پی اس های سونر اکثر پارامترها توسط کاربر قابل تنظیم هستند. به عنوان نمونه جریان شارژ ، درصد OVER LOAD های مختلف یکی از پارامترهایی است که کاربر می تواند آن را در محدوده ی مشخصی تغییر دهد.

3. میزان زمان پشتیبانی یا زمان Backup :

از آن جهت که یو پی اس برای کار کردن در زمان قطعی برق ، نیاز به باتری یو پی اس دارد ، پس بسیار مهم است که شما بدانید از یوپی اس در زمان قطعی برق چقدر انتظار کار دارید ، پس از اینکه توان مصرفی دستگاه مشخص شد به راحتی می توان ups را انتخاب نمود سپس با علم به توان مصرفی و یو پی اس و زمان پشتیبانی می توان آمپر باتری را حساب کرد .

انتخاب بهترین باتری برای یو پی اس

یکی از مهم ترین نکات بعد از انتخاب یو پی اس مورد نظر ، انتخاب بهترین باتری با آمپرساعت مناسب برای یوپی اس است. چرا که ازUPS انتظار می رود تا در هنگام قطعی برق بتواند برق مورد نیاز دستگاه های متصل را تأمین نماید و این امر به عهده باطری ها می باشد لذا باید در انتخاب آنها دقت لازم به عمل آید.

همانطور که در قسمت آموزش یو پی اس توضیحات مربوطه داده شده ، از فرمول زیر به راحتی می توان با دانستن میزان زمان پشتیبانی ، آمپرساعت باتری ، و با دانستن آمپرساعت باتری ، میزان ساعت پشتیبانی را محاسبه نمود:

مثال: توان مصرفی دستگاه ها برابر با 2000 وات و 2 ساعت می خواهد هنگام قطعی برق دستگاه کار کند، به عبارتی دیگر میزان ساعت پشتیبانی 2 ساعت نیاز دارد؟

با توجه به مصرف 2000 وات دستگاه یو پی اس پیشنهادی می تواند یو پی اس 3KVA و یا یو پی اس 5KVA باشد که بهتر است 5KVAباشد ( دلیل انتخاب یو پی اس ) اما در فرمول فوق فرقی بین این دو نیست چون ولتاژ باطری هر دو برابر 48 ولت می باشد، لذا داریم :

در نتیجه با باطری 83AH ، می تواند 2 ساعت از دستگاه هنگام قطعی برق استفاده کند اما از آنجهت که باطری 83AH نیست ، اولین آمپر بالایی پیشنهاد داده می شود ، یعنی 100AH

نکته: در فرمول فوق آمپرساعت یک باطری بدست می آید ، سپس با توجه به ولتاژ باطری دستگاه یو پی اس ، تعداد باطری مشخص می گردد مثلا در مثال فوق چون ولتاژ باطری 48v می باشد نیاز به 4 باطری 100AH ، 12v است.

4. قابلیت باتری داخلی (Internal)  یا خارجی (External) :

برای توان های بالا به ناچارحجم باتری زیاد بوده وباید باتری ها به صورت EXTERNAL یا خارجی نصب شوند که در این حالت نیاز به کابینت باتری است برای اینکه باطری ها در محفظه ای قرار گیرند تا هم از دسترس دور باشند و هم اینکه از نظر حجمی ، فضای کمتری را اشتغال کنند. در توانهای پایین به منظور کم کردن فضای اشغالی و زیبایی بهتر است یو پی اس (UPS) از نوع باتری INTERNAL یا داخلی انتخاب شود.

5. انتخاب نوع یو پی اس آفلاین یا آنلاین :

برای توان های پایین یو پی اس آفلاین Off Line یا یو پی اس لاین اینترکتیو ارزان قیمت تر از یو پی اس آنلاین On Line هستند ودر توان هایی بالاتر از 10KVA باید از یو پی اس آنلاین استفاده نمود. در مواردی که به تغییرات ولتاژ و فرکانس برق حساسیت وجود دارد ، یو پی اس های Double Conversion توصیه می شود.

6. خدمات و پشتیبانی :

هر وسیله برقی و الکترونیکی نیاز به گارانتی و پشتیبانی دارد و این امر در دستگاه هایی که در کشورهای متعدد تولید می شوند اهمیت بیشتری دارد ، یو پی اس هایی که به طور کامل در داخل کشور کشور تولید می شوند بی شک از خدمات و گارانتی معتبرتری برخوردار هستند که قبل از خرید باید به آن توجه خاص داشت .

7. توجه به وسایل مصرفی :

در صورت استفاده از یو پی اس (UPS) برای دستگاههای تکثیر وPRINTERهای خاص دارای سیکل گرمایی اولیه هستند ،باید به این نکته که توان اولیه مورد نیاز در این سیکل بیشتر از توان ذکرشده بر رویبر چسب دستگاه است توجه نمود.این نکته در مورد یو پی اس (UPS)هایی که قرار است تغذیه موتور ها را فراهم کنند نیز صادق است . جریان راه انداز موتور 5-10 برابر جریان نامی موتور است ودر صورتی که یو پی اس (UPS)نتواند جریان را لحظه ی استارت تامین کند قادر به راه اندازی موتور نخواهد بود.

جدول توان مصرفی دستگاه های برقی

دستگاه

مصرف (وات)

دستگاه

مصرف (وات)

دستگاه

مصرف (وات)

دستگاه

مصرف (وات)

کولر آبی

700

سوئیچ شبکه

100

یخچال 12 فوت

280

لامپ هالوژنی

150

شارژر موبایل

10

سوئیچ شبکه 24 کانال

150

یخچال 16 فوت

350

دستگاه فتوکپی

1500

مودم باسیم

25

پرینتر لیزری

450

یخچال 20 فوت

420

تلویزیون معمولی 21"

150

مودم وایرلس

50

پرینتر جوهرافشان

250

لامپ کم مصرف

30

تلویزیون LCD سایز 40"

120

کامپیوتر با مانیتور LCD

250

پرینتر لیزری سه کاری

700

لامپ مهتابی

60

تلویزیون LED سایز 40"

100

کامپیوتر با مانیتور CRT

320

سرور بزرگ

2200

 

 

 

 

لپ تاپ

45

سرور کوچک

1200

 

 

 

 

اسکنر

40

 

 

 

 

 

 

کابینت باتری

حفاظت از باتری یو پی اس با توجه به قیمت بالا و نقشی که در کارایی سیستم برق اضطراری دارند اجتناب ناپذیر است و با استفاده از کابینت باتری یو پی اس قابل حل است. همچنین باتری ها با توجه به تعداد و روش کابل کشی در شکل ظاهری محیط تاثیر سوء خواهند گذاشت. کابینت باطری ، محفظه ای فلزی است که از باتری های UPS در مقابل آسیب فیزیکی و ضربه و اتصالات ناخواسته حفاظت می کند (که می تواند موجب سلب گارانتی می گردد). کابل کشی را ساخت یافته (Structured) نموده و موجب حفظ زیبایی ظاهری محیط می گردد.

  •   توانایی دسترسی به داخل کابینت از هر چهار جهت
  •   توانایی باز کردن درها با قفل کشویی
  •   با استحکام قوی برای نگهداری باطری های سنگین
  •   با سوراخ های تمیز کننده هوا در چهار طرف و کف برای تهویه هوا
  •   محل عبور کابل
  •   دارای چهار پایه
  •   با توانایی قرار دادن رک ها در کنار هم در یک تا چهار کف
  •   طراحی شده برای نگهداری باتری های مختلف
  •   پرداخت کاری پوشش پودری الکتروستاتیک با آبکاری روی

 

  • Sajjad Rezaei
  • ۰
  • ۰

پارامترهای اصلی جهت خرید یک دستگاه UPS

1. THD(Total Harmonic Distortion) : بارهایی که از منابع تغذیه سوئیچینگ استفاده می کنند ، به دلیل ایجادهارمونیک در شبکه باعث داغ شدن سیم نول و به تبعه آن باعث بروز گرما در سیستم برق می شوند . بنابراین در جاهایی که تعداد منابع تغذیه سوئیچینگ زیاد دارند بهتراست از ups استفاده گردد که THD جریان ورودی پایین مثلا 10% داشته باشد البته این را نیز نباید فراموش نمود که در جایی که ژنراتور نیز وجود دارد استفاده از UPS با THD پایین ضروری می باشد.

2. زمان سوئیچ : فاصله زمانی بین سوئیچ از برق شهربه باتری و بالعکس ، هرچه این زمان بیشتر باشداحتمال ریست شدن کامپیوتر در لحظه سوئیج بیشتر می گردد . ( فقط On line / UPS زمان سوئیچ صفر دارد )

3. زمان پشتیبانی : مدت زمان مورد نیاز برای پشتیبانی از باتری در زمان قطع برق شهر ، این زمان بستگی به آمپر ساعت باطری داشته و با کم و زیاد شدن آمپر ساعت باتری کم و زیاد می گردد فقط یو پی اس باید قابلیت شارژ باتری را درکمترین زمان ممکن (حدودا بین4 تا 8 ساعت) را داشته باشد در بعضی یو پی اس ها محدودیت جریان شارژ دارد.

4. نویز شنیداری : زمانی که دستگاه روشن است ،صدای ناشی از فن یا ترانس دستگاه میزان نویزی را ایجاد میکند ،استفاده از یو پی اس با کمترین نویز در ادارات و بیمارستانها و مکانهایی که نیازمند کمترین صدا می باشند ضروری می باشد.

5. سایز و وزن : سایز و حجم دستگاه میتواند بر اساس مکان استفاده متفاوت باشد.

6. استحکام و قابلیت اطمینان : استحکام و قابلیت اطمینان زیاد در برابر شرایط آب و هوایی و شرایط سخت و بحرانی (اضافه بارهای لحظه ای)از مهمترین پارامترهای انتخاب یو پی اس می باشد.

7. تکنولوژی ساخت و شکل موج خروجی : چنانچه منابع تغذیه دستگاه های مورد استفاده بسیار حساس بوده و هیچگونه نویز یا اعوجایی نباید به آن وارد شود و شکل موج خروجی به صورت سینوسی کامل و بدون قطعی و بدون وابستگی به ولتاز ورودی لازم باشد ،پیشنهاد میگردد از یو پی اس ONLINE استفاده شود و چنانجه ورود نویز یا تغییر شکل موج خروجی سیستم از درجه اهمیت کمتری برخوردار است ،یو پی اس ها Line_Interactive توصیه می شود.

البته در انتخاب تکنولوزی باید به نوسانات برق شهری در منطقه نیز دقت شود (وجود افت ولتازهای شدید ،قطعی های مداوم و غیره …..)

توان نامی : از دو راه می توان توان نامی را برای UPS را محاسبه نمود

روش اول : توان مصرفی تک تک دستگاهها را برحسب وات محاسبه نموده و با هم جمع نموده و بر ضریب توان خروجی یو پی اس تقسیم نموده توان دستگاه یو پی اس بر حسب ولت-آمپر بدست می آید.

روش دوم : جریان مصرفی کل دستگاهها را اندازه گرفته در 220 ضرب می نما ییم توان یو پی اس بر حسب ولت-آمپر بدست می آید.

البته بهتر است که مقدار بار متصل به یو پی اس نهایتا 70% از توان خروجی یو پی اس باشد تا در بارهای لحظه ای و کلید زنی که جریان لحظه ای دارند فشار کمتری به یو پی اس وارد شود.

رنج تغیرات ولتاژ و فرکانس ورودی: میزان تغیرات ولتاژ ورودی و فرکانس بدان معنی است که بازه ولتاژ ورودی و فرکانس( مثلآ

160~280 vae ولتاژ و فرکانس از 45~65 ) اگر در ورودی (برق شهر) تغییر نماید یو پی اس بدون استفاده از باتری و با استفاده از کونواسیون داخلی به کار خود ادامه داده و ولتاژ خروجی مناسبی را ارائه دهد .در صورتی که یو پی اس خارج از این بازه باشد ،یو پی اس به حالت Backup رفته و ورودی را قطع می نماید و از باتری استفاده می کند تا مجددا به حالت نرمال برگردد.رنج ولتاژ خروجی و فرکانس خروجی و رگولاسیون (بازه ولتاژ و فرکانس خروجی یو پی اس) آن باید با بازه ولتاژ ورودی دستگاههای مصرفی وصل به یو پی اس هماهنگ باشد ،در یو پی اس ها ی online رگولاسیون ولتاژ کمتر از 2%+ و فرکانس کمتر از0.5%+ در یو پی اس ها ی off_line و line_Interactive رگولاسیون ولتاژ 10%+ تا 3%+ وفرکانس بین 5/2% تا 5/0% می باشد.

  • Sajjad Rezaei